w sprawie
ustalenia trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi i przejętymi na własność Miasta Mława na podstawie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.) oraz art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1047 z późn. zm.) oraz § 4 ust. 2 i § 6 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (t.j. Dz U. z 2022 r. poz. 1959) w związku z art. 401c ust. 9 pkt. 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz.2556 z późn. zm.) Burmistrz Miasta Mława zarządza, co następuje:
§ 1. Wprowadza się procedurę postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 50a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.1. W ramach gospodarowania nabytym mieniem komunalnym ustala się następujący tryb postępowania z pojazdami przejętymi z mocy ustawy na własność Miasta Mława:
1) W celu ustalenia wartości przyjętych pojazdów dokonuje się wyceny pojazdów przez uprawnionego rzeczoznawcę techniki motoryzacyjnej, jednocześnie rzeczoznawca dokonuje ich oceny technicznej.
2) Przejęte pojazdy wpisuje się do ewidencji środków trwałych prowadzonej w Urzędzie Miasta Mława.
3) Przejęte pojazdy, które rzeczoznawca techniki motoryzacyjnej kwalifikuje jako pojazdy nie nadające się do użytkowania lub w przypadku pojazdów niekompletnych, uszkodzonych lub powypadkowych, które wymagają napraw i są niezdolne do jazdy po drogach publicznych przekazuje się do stacji demontażu.
4) Przejęte pojazdy, które rzeczoznawca techniki motoryzacyjnej kwalifikuje jako pojazdy nadające się do użytkowania lub w przypadku pojazdów kompletnych, nieuszkodzonych, które nie wymagają napraw i są zdolne do jazdy po drogach publicznych, przeznacza się do zbycia w trybie przetargu publicznego pisemnego.
5) Przetarg przeprowadza Wydział Inwestycji. Cena wywoławcza jest równa cenie oszacowania.
6) Pojazdy niesprzedane w drodze przetargu ofertowego po cenie wywoławczej mogą być sprzedane w trybie kolejnego przetargu po cenie najwyższej ofertowej, ale nie niższej niż 1/2 ceny oszacowania.
7) Pojazdy niesprzedane w trybie określonym w pkt. 5 i 6 mogą zostać sprzedane ewentualnemu nabywcy za cenę ofertową, ale nie niższą niż 1/4 ceny oszacowania.
8) Ogłoszenie o sprzedaży zamieszcza się przez okres 14 dni na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława.
9) Pojazdy niesprzedane w trybie określonym w pkt. 5, 6 i 7 przeznacza się do demontażu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 stycznia 2005 roku o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ( Dz.U. z 2020 r., poz. 2056 z późn. zm.).
10) Sprzedane lub zutylizowane pojazdy wyksięgowuje się z ewidencji środków trwałych.
§ 3. O sprzedaży lub utylizacji pojazdu informuje się właściwy organ rejestrujący pojazdy.
§ 4. Ustala się, iż Miasto Mława będzie na drodze sądowej dochodziło od właścicieli pojazdów porzuconych, zwrotu poniesionych kosztów za usunięcie pojazdu z drogi.
§ 5. Wykonanie Zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Inwestycji, Naczelnikowi Wydziałowi Budżetu i Finansów, Komendantowi Straży Miejskiej.
§ 6. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Mława.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.