Realizator: TELEWIZJA OSTRÓDA
Okres realizacji projektu: Lata 2017-2019 r. z możliwością kontynuowania działań analogicznych jak w projekcie po jego zakończeniu.
Grupa docelowa projektu: Grupą docelową projektu są mieszkańcy obszaru rewitalizacji oraz inni mieszkańcy Miasta Mława charakteryzujący się niską aktywnością społeczną, w dalszej perspektywie również społeczność najbliższych okolic Mławy.
Opis projektu:
Celem projektu jest zwiększenie aktywności mieszkańców podobszaru rewitalizacji nr 2, poprzez udostępnienie lokalnej telewizji.
Projekt realizuje cel operacyjny nr 1 GPRMM: wsparcie w rozwiązywaniu problemów społecznych oraz przeciwdziałanie kumulacji niekorzystnych zjawisk, kierunek działania b: podniesienie aktywności społecznej mieszkańców.
Projekt jest zaplanowany jako dopełnienie projektów z GPRMM – jest powiązany z projektami: „Akademia Kompetencji Wychowawczych” [1], „Centrum Aktywności Osób Niepełnosprawnych” [3], „Jarmark św. Wojciecha” [12], „Popówka” [15], „Punkt Wsparcia dla Seniorów” [18].
Działania zaplanowane w projekcie [zakres rzeczowy]:
Stworzenie siatki tzw. dziennikarstwa obywatelskiego, polegającego na zbieraniu i przygotowywaniu materiałów telewizyjnych przez obywateli. Do tworzenia siatki dziennikarstwa obywatelskiego zaangażowane zostaną szkoły, organizacje i różne formacje działające w obszarze rewitalizacji. Na potrzeby funkcjonowania dziennikarstwa obywatelskiego zakupiony zostanie drobny sprzęt audiowizualny do produkcji materiałów telewizyjnych m.in.: telefony komórkowe ze stabilizatorem, komputer z oprogramowaniem do obróbki filmów, kamery; organizowane będą warsztaty dziennikarskie we współpracy z placówkami edukacyjnymi podobszaru rewitalizacji nr 2.
- Realizacja i emisja w telewizji i Internecie programów telewizyjnych z misją wspierania i upowszechniania lokalnej kultury, edukacji, ochrony zdrowia, pomocy społecznej, kultury fizycznej, porządku publicznego, bezpieczeństwa obywateli oraz idei samorządowej na terenie obszaru rewitalizacji.
- Przygotowanie profesjonalnego pasma programów dedykowanych Mławianom: mławskie środy w telewizji kablowej zaspakajające coraz wyższe wymagania estetyczne współczesnego odbiorcy (głównie programy informacyjne, publicystyka oraz reportaże dokumentujące wydarzenia lokalne, których nie można obejrzeć w żadnej innej telewizji).
- Promocja projektu (m.in. banery informacyjne, spoty radiowe, ulotkowanie, uczestnictwo i stoisko telewizyjne na uroczystościach i wydarzeniach miejskich typu: Rekonstrukcja Bitwy pod Mławą, Dni Mławy, Jarmark Wojciechowy, pikniki rodzinne).
Dla zapewnienia funkcjonowania projektu potrzebne będą zasoby kadrowe – zatrudniona zostanie osoba/y do realizacji zadań objętych zakresem projektu.
Zakładane rezultaty:
Rezultatem projektu będzie wzrost aktywności społecznej mieszkańców podobszaru rewitalizacji nr 2, co zostanie zmierzone wzrostem frekwencji w wyborach do zarządów osiedli, wzrostem frekwencji w głosowaniu nad budżetem obywatelskim.
Finansowanie:
Środki zewnętrzne z Unii Europejskiej RPO WM 2014-2020 Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych/ rozwój infrastruktury technicznej na obszarach rewitalizowanych w celu ich aktywizacji społecznej i gospodarczej – 225 000,00 zł
Środki prywatne – 275 000,00 zł