Realizator: Miejski Dom Kultury w Mławie
Okres realizacji projektu: Lata 2017-2020 (Cyklicznie w każdym roku w miesiącach maj – czerwiec – lipiec)
Grupa docelowa projektu: Projekt skierowany jest przede wszystkim do przedsiębiorców i mieszkańców podobszaru rewitalizacji nr 2, ale również do pozostałych przedsiębiorców, mieszkańców i odwiedzających miasto.
Opis projektu:
Celami projektu są zwiększenie aktywności gospodarczej w obszarze rewitalizacji poprzez uatrakcyjnienie obszaru rewitalizacji jako miejsca do prowadzenia działalności gospodarczej oraz wsparcie w promocji przedsiębiorców w formie „szerokiej” reklamy Jarmarku św. Wojciecha odbywającego się podczas Dni Mławy. Jarmark ten jest nie tylko miejscem handlu produktami, ale także formą przybliżenia kultury ludowej i zaznajomienia społeczeństwa z procesem powstawania dzieł. Artyści, rzemieślnicy, osoby tworzące produkty związane z kulturą ludową, lokalni twórcy ludowi oraz osoby wytwarzające różnego rodzaju rękodzieła na warsztatach czy terapiach zajęciowych, członkowie stowarzyszeń itp., przede wszystkim z podobszaru nr 2, ale również z całego kraju, mogą tu prezentować i sprzedawać swoje prace i produkty.
Projekt realizuje cel nr 2 GPRMM: Podniesienie poziomu aktywności gospodarczej w obszarze rewitalizacji, odpowiadając na zdiagnozowane problemy gospodarcze.
Projekt poprzez realizowane cele jest komplementarny z planowanym do realizacji projektem „Serce Miasta” [19].
Działania zaplanowane w projekcie [zakres rzeczowy]:
Projekt będzie polegał na promowaniu Jarmarku św. Wojciecha i uczestniczących w nim przedsiębiorców, wystawców poprzez reklamę w środkach masowego przekazu prasie, radiu, telewizji zarówno lokalnej jak i ogólnopolskiej, konferencje prasowe i wywiady, zamieszczanie informacji na temat Jarmarku św. Wojciecha w różnego typu wydawnictwach, np.: albumach o mieście, informatorach o regionie itp., na monitorach w lokalnych autobusach. Plakaty w różnych częściach miasta przypomną o jego terminie. Ważną formą promocji będą publikacje w Internecie, w tym na portalach społecznościowych. Poprzez kreatywną strategię, oglądany materiał reklamowy będzie chętnie udostępniany dalej. W ramach projektu zaprojektowane i zakupione zostaną jednolite stoiska w liczbie 50 sztuk, które stworzą niepowtarzalny klimat i obraz imprezy.
Zakładane rezultaty:
Rezultatem projektu będzie wzrost przedsiębiorczości w obszarze rewitalizacji, w tym wzrost liczby przedsiębiorców i wzrost liczby podmiotów oferujących swoje wyroby i usługi podczas Jarmarku św. Wojciecha, co zostanie zmierzone wzrostem liczby wystawców podczas jarmarku. Przedsiębiorcy, sprzedający, wystawcy, rzemieślnicy, producenci przede wszystkim z podobszaru rewitalizacji nr 2, ale i pozostali, podczas imprezy nawiążą biznesowe znajomości, które w przyszłości mogą wesprzeć ich dalszy rozwój.
Finansowanie:
Budżet Miasta Mława 120 000,00 zł
Środki prywatne od sponsorów: 10 000,00 zł