WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1.Wniosek
CO DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU
- Opinie właściwych miejscowo Komendantów Powiatowej Policji i Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej , kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego NZOZ), które muszą zawierać informacje
o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach, właściwego miejscowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, - Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, - Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej,
- Informację o przewidywanej maksymalnej liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, oraz informację określającą stan liczebny, organizację, oznakowanie, wyposażenie i sposób rozmieszczenia służb: porządkowej i informacyjnej; w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik co najmniej 10 porządkowych na 300 osób obecnych na imprezie i co najmniej 1 porządkowy na każde następne 100 osób,
- Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej t.j. kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL – o ile został nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
- Pisemną instrukcję określającą zadania służby informacyjnej i porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
- Szczegółowe zasady (instrukcja) postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- Polisę ubezpieczeniową (impreza jest biletowana),
- Organizator imprezy masowej załącza do wniosku informację o zainstalowanych urządzeniach, do utrwalania przebiegu imprezy masowej
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
- Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator dołącza informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe wraz z pisemną zgodą na ich sprzedaż wydaną przez właściciela/ administratora obiektu (terenu)
Opinie, o których mowa w pkt 1, organizator dołącza do wniosku, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej
OPŁATY
Opłata skarbowa- za dokonanie wpisu - 82 zł
Opłatę skarbową można dokonać w kasie Urzędu Miasta Mława lub na konto Urzędu Miasta Mława:
nr konta 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826 Santander Bank Polska SA
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Kancelaria Urzędu
Urząd Miasta Mława
ul. Stary Rynek 19,
06-500 Mława
Telefon: 23 654 64 33 wew. 704
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek - piątek od 8:00 do 16:00;
OSOBY DO KONTAKTU
1. Maciej Rogalski
Referent ds. OSP i archiwizacji
tel. 23 654 64 33 wew. 701
e-mail: maciej [dot] rogalskimlawa [dot] pl (maciej[dot]rogalski[at]mlawa[dot]pl)
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
• termin załatwienia: 30 dni
TRYB ODWOŁAWCZY
• Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mława w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. . o bezpieczeństwie imprez masowych - (Dz.U. z 2023 r., poz. 616)
UWAGI
- wniosek wraz z załącznikami należy złożyć na 30 dni przed planowanym terminem organizacji imprezy masowej,
- decyzję odbiera się w pok. nr. 36 (Wydział Organizacyjny)