Podsumowanie 2010 | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

WWW.BIP.GOV.PL

Tłumacz Zamigam

Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Mława

Podsumowanie 2010

EFSkapitał ludzkinarodowa strategia spójnościflaga

Podsumowanie 2010

 
Rok 2010 dobiega końca. Postanowiliśmy podsumować, to co do tej pory wydarzyło się w naszym projekcie. Umowa o dofinansowanie projekty została podpisana 17 sierpnia 2010 roku. Do końca września mieliśmy czas na przeprowadzenie niezbędnych przetargów i zorganizowanie planu szkoleń, tak by nie kolidowały one z bieżącą pracą Urzędu.
Poniżej przedstawiamy zakres zrealizowanych szkoleń:
Szkolenia specjalistyczne:
1. Finanse w Jednostka Samorządu Terytorialnego
2. Granty i Dotacje
3. Prawo w Jednostka Samorządu Terytorialnego
4. Zamówienia Publiczne
5. Istota i rola PR w systemie komunikowania się z otoczeniem
6. Pomoc Publiczna

Szkolenia ogólne w zakresie:
1. Komunikacja interpersonalna w codziennej pracy pracownika samorządowego
2. Trening umiejętności społecznych i interpersonalnych w kontekście pracy urzędnika/urzędniczki JST
3. Kultura organizacji – Corporate Identity
4. Gender Mainstreaming i równość szans oraz zasad braku dyskryminacji w postępowaniu urzędnika/urzędniczki JST

W naszym projekcie przewidzieliśmy także szkolenia językowe dla grupy 10 osób, które realizowane są na bieżąco oraz szkolenia certyfikowane – wysoko specjalistyczne. Większość szkoleń specjalistycznych została zaplanowana na rok przyszły. W tym roku zorganizowaliśmy jedno takie szkolenie – 2 osoby uzyskały kwalifikacje w zakresie „Koordynator projektów europejskich”.

Szkolenia to jednak tylko cześć naszego projektu i są one ściśle związane z wdrożeniami, nad którymi prace już zostały podjęte.
Nasze propozycje są niezwykle innowacyjne i obejmują:

1. Utworzenie interaktywnej strony internetowej Urzędu Miasta w Mławie
W związku z otrzymywanymi licznymi uwagami o małej przejrzystości, zbytniemu zagęszczeniu informacji, dostępności do danych związanych z Urzędem i mieście powstał pomysł o przebudowie lub stworzeniu nowego serwisu.
Internet to coraz częstsze źródło pozyskiwania informacji – atrakcyjność serwisu, jego nowa przejrzysta formuła mają na celu ułatwienie mieszkańcom korzystanie z prostego i zrozumiałego zasobu informacji urzędowych i śledzenie bieżących wydarzeń.
Mają powstać dwa serwisy: serwis internetowy Urząd Miasta interaktywny Urząd oraz serwis internetowy Miejska Baza Danych. Cel i plany są mianowicie takie, aby serwis Internetowy Urzędu zawierał dane wyłącznie związane Urzędem , natomiast serwis Miejska Baza Danych z informacjami związanymi z tym co się dzieje w mieście i danymi o mieście. W prosty sposób zainteresowani informacjami np. na temat danych technicznych, statystyk różnego rodzaju będą mogli korzystać z serwisu bez potrzeby wizyty w urzędzie, czy kierowania pism z prośba o udzielenie informacji. Mieszkańcom zostanie także udostępniony internetowy system 3D wirtualnej wizyty w urzędzie miasta. Taka formuła to odpowiedź na zapotrzebowanie odbiorców – obraz i animacja połączona z prostym i zrozumiałem komunikatem to wyjście naprzeciw nie tylko młodemu pokoleniu mieszkańców Miasta. W innym wymiarze niż standardowe strony www umożliwieni zdobycie wiedzy o Urzędzie Miasta i zadaniach w nich wykonywanych.

2. Opracowanie kodeksu etycznego urzędnika/urzędniczki Urzędu Miasta w Mławie.
Kodeks powstanie do końca marca. Ma Stanowic nie tylko zbiór zasad etycznych, ale pomóc Urzędowi w budowaniu wysokiej kultury organizacyjnej

3. Wdrożenie standardu Investors In People w Urzędzie Miasta w Mławie
To chyba najbardziej nowoczesny i skuteczny standard zarządzania organizacją. Instytucje, które go wdrożyły potwierdzają jego skuteczność nie tylko w obszarze poprawy organizacji pracy, ale także efektywności i zadowolenia klientów. By uzyskać certyfikacje spełnić należy bardzo wysokie wymogi. Prace nad wdrożeniem zostały już rozpoczęte i potrwają do listopada 2011 roku. Wybór tego standardu nie był przypadkowy. Popularne obecnie ISO zwraca uwagę przede wszystkim na procedury, a współczesna administracja i tak jest nimi wystarczająco obciążana. Standard Investors in People opiera się o zasadę zarządzania przez cele i ważne są w nim nie tyle procedury, co właśnie planowanie i efektywne osiąganie celów.

O postępach we wdrażaniu standardu, a także kolejnych etapach realizacji projektu będziemy Państwa na bieżąco informować na stronach internetowych Urzędu, a już wkrótce na nowym serwisie internetowym.

kw

 
 
Data wpisu: 14-12-2010r.
Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Mława
Osoba odpowiedzialna za informację: Magdalena Cecelska
Osoba wprowadzająca informację: Michał Orłowski
Data wytworzenia informacji: 05.09.2023 19:31:56
Data publikacji informacji: 05.09.2023 19:31:57
Data ostatniej modyfikacji: 14.12.2023 11:05:27
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
14.12.2023 11:05:27 admin_vobacom edycja strony
14.12.2023 09:31:33 admin_vobacom edycja strony
06.09.2023 21:06:41 Michał Orłowski edycja strony
05.09.2023 19:31:56 Michał Orłowski strona została dodana