Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława[0]

Opublikowano na: Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława (bip.mlawa.pl)

Autor: Michał Orłowski


Podsumowanie 2010

EFS[1]kapitał ludzki[2]narodowa strategia spójności[3]flaga[4]

Podsumowanie 2010

 
Rok 2010 dobiega końca. Postanowiliśmy podsumować, to co do tej pory wydarzyło się w naszym projekcie. Umowa o dofinansowanie projekty została podpisana 17 sierpnia 2010 roku. Do końca września mieliśmy czas na przeprowadzenie niezbędnych przetargów i zorganizowanie planu szkoleń, tak by nie kolidowały one z bieżącą pracą Urzędu.
Poniżej przedstawiamy zakres zrealizowanych szkoleń:
Szkolenia specjalistyczne:
1. Finanse w Jednostka Samorządu Terytorialnego
2. Granty i Dotacje
3. Prawo w Jednostka Samorządu Terytorialnego
4. Zamówienia Publiczne
5. Istota i rola PR w systemie komunikowania się z otoczeniem
6. Pomoc Publiczna

Szkolenia ogólne w zakresie:
1. Komunikacja interpersonalna w codziennej pracy pracownika samorządowego
2. Trening umiejętności społecznych i interpersonalnych w kontekście pracy urzędnika/urzędniczki JST
3. Kultura organizacji – Corporate Identity
4. Gender Mainstreaming i równość szans oraz zasad braku dyskryminacji w postępowaniu urzędnika/urzędniczki JST

W naszym projekcie przewidzieliśmy także szkolenia językowe dla grupy 10 osób, które realizowane są na bieżąco oraz szkolenia certyfikowane – wysoko specjalistyczne. Większość szkoleń specjalistycznych została zaplanowana na rok przyszły. W tym roku zorganizowaliśmy jedno takie szkolenie – 2 osoby uzyskały kwalifikacje w zakresie „Koordynator projektów europejskich”.

Szkolenia to jednak tylko cześć naszego projektu i są one ściśle związane z wdrożeniami, nad którymi prace już zostały podjęte.
Nasze propozycje są niezwykle innowacyjne i obejmują:

1. Utworzenie interaktywnej strony internetowej Urzędu Miasta w Mławie
W związku z otrzymywanymi licznymi uwagami o małej przejrzystości, zbytniemu zagęszczeniu informacji, dostępności do danych związanych z Urzędem i mieście powstał pomysł o przebudowie lub stworzeniu nowego serwisu.
Internet to coraz częstsze źródło pozyskiwania informacji – atrakcyjność serwisu, jego nowa przejrzysta formuła mają na celu ułatwienie mieszkańcom korzystanie z prostego i zrozumiałego zasobu informacji urzędowych i śledzenie bieżących wydarzeń.
Mają powstać dwa serwisy: serwis internetowy Urząd Miasta interaktywny Urząd oraz serwis internetowy Miejska Baza Danych. Cel i plany są mianowicie takie, aby serwis Internetowy Urzędu zawierał dane wyłącznie związane Urzędem , natomiast serwis Miejska Baza Danych z informacjami związanymi z tym co się dzieje w mieście i danymi o mieście. W prosty sposób zainteresowani informacjami np. na temat danych technicznych, statystyk różnego rodzaju będą mogli korzystać z serwisu bez potrzeby wizyty w urzędzie, czy kierowania pism z prośba o udzielenie informacji. Mieszkańcom zostanie także udostępniony internetowy system 3D wirtualnej wizyty w urzędzie miasta. Taka formuła to odpowiedź na zapotrzebowanie odbiorców – obraz i animacja połączona z prostym i zrozumiałem komunikatem to wyjście naprzeciw nie tylko młodemu pokoleniu mieszkańców Miasta. W innym wymiarze niż standardowe strony www umożliwieni zdobycie wiedzy o Urzędzie Miasta i zadaniach w nich wykonywanych.

2. Opracowanie kodeksu etycznego urzędnika/urzędniczki Urzędu Miasta w Mławie.
Kodeks powstanie do końca marca. Ma Stanowic nie tylko zbiór zasad etycznych, ale pomóc Urzędowi w budowaniu wysokiej kultury organizacyjnej

3. Wdrożenie standardu Investors In People w Urzędzie Miasta w Mławie
To chyba najbardziej nowoczesny i skuteczny standard zarządzania organizacją. Instytucje, które go wdrożyły potwierdzają jego skuteczność nie tylko w obszarze poprawy organizacji pracy, ale także efektywności i zadowolenia klientów. By uzyskać certyfikacje spełnić należy bardzo wysokie wymogi. Prace nad wdrożeniem zostały już rozpoczęte i potrwają do listopada 2011 roku. Wybór tego standardu nie był przypadkowy. Popularne obecnie ISO zwraca uwagę przede wszystkim na procedury, a współczesna administracja i tak jest nimi wystarczająco obciążana. Standard Investors in People opiera się o zasadę zarządzania przez cele i ważne są w nim nie tyle procedury, co właśnie planowanie i efektywne osiąganie celów.

O postępach we wdrażaniu standardu, a także kolejnych etapach realizacji projektu będziemy Państwa na bieżąco informować na stronach internetowych Urzędu, a już wkrótce na nowym serwisie internetowym.

kw

 
 
Data wpisu: 14-12-2010r.

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Mława
Osoba odpowiedzialna za informację: Magdalena Cecelska
Osoba wprowadzająca informację: Michał Orłowski
Data wytworzenia informacji: 05.09.2023 19:31:56
Data publikacji informacji: 05.09.2023 19:31:57
Data ostatniej modyfikacji: 14.12.2023 11:05:27
Liczba odsłon: 0

Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
14.12.2023 11:05:27 admin_vobacom edycja strony
14.12.2023 09:31:33 admin_vobacom edycja strony
06.09.2023 21:06:41 Michał Orłowski edycja strony
05.09.2023 19:31:56 Michał Orłowski strona została dodana


Adres źródłowy: https://bip.mlawa.pl/artykul/podsumowanie-2010