Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Remont ul. Kopernika w Mławie na odcinku od ul. Żwirki do skrzyżowania z ul. PCK | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

WWW.BIP.GOV.PL

Tłumacz Zamigam

Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Mława

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Remont ul. Kopernika w Mławie na odcinku od ul. Żwirki do skrzyżowania z ul. PCK

Termin składania ofert
-
Termin związania ofertą
Opis przedmiotu zamówienia

Aktualizacja z dnia 14.03.2024 r. - wybór oferty.

Aktualizacja z dnia 13.03.2024 r. - zestawienie ofert.   

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług, polegających na zarządzaniu, kontroli i nadzorze nad realizacją umowy o roboty budowlane dla zadania pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Remont ul. Kopernika w Mławie na odcinku od ul. Żwirki do skrzyżowania z ul. PCK.
1.    Zamawiający powierzy Wykonawcy nadzór nad realizacją zadania w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania obiektu zgodnie z dokumentacją projektową, w ustalonym w umowie z Wykonawcą robót terminie.
2.    Obowiązki ogólne:
1)    podczas realizacji kontraktu na roboty:
a.    utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami procesu i Zamawiającym;
b.    sprawdzanie jakości i zgodności robót ze specyfikacją techniczną
c.     monitorowanie i kontrola kontraktu pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym,
d.    informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie takich problemów,
e.    współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień kontraktu, 
f.    nadzór, kontrola i zapobieganie, monitorowanie między innymi fizycznego i finansowego postępu robót,
g.    udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 3 dni przed o zamiarze ich pobrania, 
- wykonanie na własny koszt badań sprawdzających tj. wymaga się pobrania i przebadania wyrywkowo min. 3 próbek z całego odcinka drogi z warstwy ścieralnej przez niezależne laboratorium posiadające stosowny certyfikat do przeprowadzania tego typu badań,
h.    współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu kontraktem,
i.    wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenie jego interesów.
2)    podczas okresu zgłaszania wad i monitorowania:
a.    po zakończeniu robót, podczas okresu zgłaszania wad, lecz nie dłużej niż przewiduje to końcowa data kontraktu, Wykonawca będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów. 
b.    w szczególności, zadania te zawierają:
- regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę;
- wydanie opinii końcowej sprawdzenie końcowego oświadczenia Wykonawcy;
- zatwierdzenie rozliczenia kontraktu,
- uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami kontraktu.
3)    Wykonawca zapewni pełny nadzór z ramienia Zamawiającego i dokona następujących czynności: 
a.    pełny nadzór inwestorski nad realizowanymi robotami min. 5 pobytów w tygodniu w przypadku nieprzerwanej realizacji prac, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony w rejestrze (lista obecności) zlokalizowanym w siedzibie Zamawiającego. W przypadku niedostępności rejestru wpis uzupełnia się w następnym możliwym terminie. 
- Zamawiający ma prawo do wnioskowania o dodatkowe dni obecności Inspektora Nadzoru w przypadkach uzasadnionych koniecznością prawidłowego wykonania zobowiązań umownych w terminie nie krótszym niż 2 dni przed planowanym pobytem Inspektora na placu budowie a Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia wniosków Zamawiającego.
- Nieobecność Inspektora Nadzoru na budowie w trakcie wykonywania robót w częstotliwości wskazanej w ppkt a) oraz na wezwanie Zamawiającego lub pełnienie obowiązków inspektora przez osoby niezatwierdzone przez Zamawiającego jest traktowane jako przypadek nieprawidłowego wykonywania umowy i oprócz naliczenia kar umownych z tego tytułu może skutkować odstąpieniem od umowy z winy Wykonawcy na zasadach określonych w niniejszej umowie.
b.    pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane przez polskie Prawo Budowlane,
c.     monitorowanie postępu robót,
d.    organizowanie, wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych, o których zawiadamia Zamawiający na min. 3 dni przed datą jej ustalenia lub w trybie natychmiastowym w przypadkach uzasadnionych, minimum raz na 2 tygodnie, na placu budowy oraz przygotowanie notatek w celu utrwalenia podjętych decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów z narad. Wykonawca jest zobowiązany do oddelegowania branżowych Inspektorów Nadzoru do uczestnictwa w naradach a Zamawiający w przypadkach uzasadnionych tj. stwierdzenia wykonywania robót niezgodnie z umową lub projektem lub w sposób zagrażający życiu lub zdrowiu lub mieniu, ma prawo wezwania Inspektora Nadzoru do niezwłocznego stawienia się na placu budowy, na czas urlopu lub nieobecności Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania pracownika tymczasowego, zatwierdzonego przez Zamawiającego.
e.    przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z robotami kontraktowymi,
f.    przegląd dokumentacji projektowej przygotowanej przez Zamawiającego,
g.    przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych,
h.    ustalanie i określanie wartości wykonanych robót zgodnie z kontraktem, 
i.    przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z kontraktem oraz dobrą praktyką inżynierską,
j.    zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw Wykonawcy, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., 
k.    organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to potrzebne, na prośbę Zamawiającego, 
l.    sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu,
m.    zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę,
n.    szacowanie i weryfikowanie robót koniecznych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie rzeczowym i finansowym,
o.     uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
p.    negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót z poza harmonogramu,
q.    przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
r.     przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie protokołu odbioru i listy usterek i innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu,
s.    skompilowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu, 
t.    ścisła współpraca z nadzorem autorskim, zapewnionym przez Zamawiającego,
u.    ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
v.    zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
w.    asystowanie Wykonawcy przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i zezwoleń,
x.    zatwierdzenie protokołów przerobowych,
y.    wykonanie dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji inwestycji i przekazanie jej na nośniku CD Zamawiającemu, po zakończeniu pełnienia funkcji inspektora wiodącego.
4)    Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy nadzorującego kontrakt zawiera również prowadzenie technicznego, finansowego i administracyjnego nadzoru nad prowadzonymi pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z: 
a.    dokumentacją techniczną, 
b.    obowiązującymi przepisami prawa, 
c.    zasadami wiedzy inżynierskiej, 
d.    założeniami finansowymi kontraktu, ze szczególnym uwzględnieniem nie przekraczania kwoty kontraktu. 
e.    regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz wszystkich innych działań Wykonawcy w aspekcie jego zobowiązań wynikających z kontraktu, 
f.    informowanie na bieżąco Zamawiającego o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji kontraktu; 
g.    sprawdzanie i zatwierdzanie do realizacji niezbędnych rysunków, projektów i innych dokumentów kontraktowych, 
h.    sprawdzanie załączników przerobowych przedkładanych przy fakturach, 
i.    polubowne rozstrzyganie wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami kontraktu, 
j.    wydawanie lub egzekwowanie wydawania od zobowiązanych stron, wszystkich dokumentów żądanych przez Zamawiającego i instytucje finansujące, 
k.    zapewnienie zgodności realizowanych prac, dostaw i usług z kontraktem, 
l.    organizowanie i prowadzenie regularnych narad koordynacyjnych na budowie wraz ze sporządzaniem protokołów z tych spotkań, 
m.    monitorowanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów, 
n.    sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, 
o.    informowanie w trybie natychmiastowym wszystkich kompetentnych organów o wszelkich nieprawidłowościach lub zagrożeniach związanych z kontraktem, 
p.    uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych, 
q.    wykonywanie wszystkich innych czynności koniecznych do prawidłowego przebiegu realizacji kontraktu zgodnie z procedurami wynikającymi z wymagań kontraktu oraz zgodnie z obowiązującym w Polsce Prawem Budowlanym, 
r.    przygotowanie i przesyłanie wszelkich wymaganych raportów, 
s.    przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej i przedłożenie jej Zamawiającemu razem z inną dokumentacją związaną z nadzorowanymi pracami w postaci uzgodnionej z Zamawiającym, 
t.    zestawienie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu i urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpraca z Zamawiającym przy uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.
3.    SKŁAD ZESPOŁU WYKONAWCY 
1)    Insp. Nadz. Robót drogowych 1 osoba:
Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót drogowych, przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. 
Doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami lub pracy na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót drogowych.
Wykonawca może przewidzieć, jeżeli uzna za konieczne, zatrudnienie innych osób, niż wymieniono powyżej, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Insp. nadzoru robót budowlanych oraz pozostałe osoby powinny być dostępne na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy Robót.
4.    W przypadku gdyby Wykonawca zamierzał zatrudnić do realizacji przedmiotu umowy Podwykonawców (na rachunek i ryzyko Wykonawcy), powinien powiadomić o tym fakcie Zamawiającego w zakresie określonym w art. 36 b ustawy Pzp oraz przedstawić Zamawiającemu przed przystąpieniem podwykonawców do realizacji usługi, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której postanowienia nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszej umowy. 
5.    Zakres robót, nad którym pełnić należy nadzór określony jest w dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie internetowej pod linkiem: https://bip.mlawa.pl/zamowienie-publiczne/remont-ul-kopernika-w-mlawie-…;
II.    Termin wykonania zamówienia
1.    termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do momentu zakończenia i rozliczenia inwestycji będącej przedmiotem nadzoru. Zakończenie robót budowlanych przewiduje się na dzień 31 sierpnia 2024 roku.
2.    świadczenie usług obejmuje okres faktycznego zakończenia robót oraz rozliczenia końcowego inwestycji, a także w okresie gwarancji i rękojmi wynoszącym 60 miesięcy, liczonych od daty dokonania odbioru końcowego zamówienia.
III.    Warunki ubiegania się o zamówienie:
O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Zamawiający uzna warunki w tym zakresie za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie i prawidłowo min. 1 usługę nadzoru inwestorskiego, polegającą na  nadzorowaniu budowy lub przebudowy drogi o wartości robót budowlanych min. 1 000 000 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto), oraz potwierdzi dowodami, że usługa nadzoru inwestorskiego 
lub kierowania robotami budowlanymi została wykonana należycie – wymagane złożenie wraz z ofertą Załącznika nr 4.
IV.    Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego. 

Wybór najkorzystniejszej oferty
Uwagi

Aktualizacja z dnia 14.03.2024 r. - wybór oferty.

Aktualizacja z dnia 13.03.2024 r. - zestawienie ofert.

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Mława
Osoba odpowiedzialna za informację: Piotr Tomaszewski
Osoba wprowadzająca informację: Aneta Malinowska
Data wytworzenia informacji: 04.03.2024 10:48:15
Data ostatniej modyfikacji: 05.04.2024 10:51:36
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
05.04.2024 10:51:36 Aneta Malinowska edycja strony
13.03.2024 11:33:49 Aneta Malinowska edycja strony
04.03.2024 10:48:15 Aneta Malinowska strona została dodana