Inwentaryzacja dróg gminnych w wersji elektronicznej, przegląd ulic (roczny stanu technicznego), przegląd mostów (roczny stanu technicznego), aktualizacja/założenie książki obiektów drogowych i mostowych | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

WWW.BIP.GOV.PL

Tłumacz Zamigam

Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Mława

Inwentaryzacja dróg gminnych w wersji elektronicznej, przegląd ulic (roczny stanu technicznego), przegląd mostów (roczny stanu technicznego), aktualizacja/założenie książki obiektów drogowych i mostowych

Termin składania ofert
-
Termin związania ofertą
Opis przedmiotu zamówienia

Aktualizacja z dnia 27.09.2023 r. - wybór oferty.

Aktualizacja z dnia 25.09.2023 r. - zestawienie ofert.

Opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania: Wykonanie przeglądów okresowych dróg i obiektów mostowych oraz aktualizacja książek dróg gminnych na terenie miasta Mława
1. Plan liniowy - inwentaryzacja w korytarzu drogi wraz z pomiarem długości zamieszczenie danych z inwentaryzacji do oprogramowania SIBView Data Edit (możliwość generowania Książki Drogi) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 67 poz. 582, 583) z dnia 16 lutego 2005r.
W trakcie inwentaryzacji zebrane zostaną następujące informacje:
● inwentaryzacja parametrów technicznych drogi:
o parametry elementów korytarza drogi (lokalizacja, szerokość, długość, powierzchnia i rodzaj nawierzchni)
o informacje o skrzyżowaniach (lokalizacja, rodzaj, długość, zabezpieczenie/droga)
o informacje o obiektach mostowych (lokalizacja, rodzaj obiektu)
o informacje o skrajniach (lokalizacja, rodzaj obiektu, szerokość, wysokość)
• inwentaryzacja zagospodarowania dróg
o informacje o zjazdach (lokalizacja, rodzaj, nawierzchnia, szerokość)
o informacje o obiektach przydrożnych (lokalizacja, rodzaj obiektu)
• inwentaryzacja wyposażenia dróg
o informacje o oznakowaniu poziomym
o informacje o oznakowaniu pionowym
o informacje o barierach i ekranach
o informacje o oświetleniu
o informacje o sygnalizacji
Inwentaryzacja obejmowała będzie wpisy w kolumnach książki drogi:
o tabela 8 - kolumny z zakresu 2-4, 6-30, 32-34 , 36 i 38-40
o tabela 9 - kolumny z zakresu 2-4 , 8-13
o tabela 10 - kolumny z zakresu 2-4, 6-17
Wyniki pomiarów i obliczeń przekazane zostaną w formie bazy danych współpracującej z posiadanym przez Zamawiającego oprogramowaniem.
2. Aktualizacja posiadanego systemu referencyjnego oraz mapy sieci drogowej obejmująca:
• korekty na mapie w przypadku zmiany przebiegu dróg
• zmiany nazw ulic, dodanie nowych nazw ulic
• dodanie nowych odcinków dróg oraz punktów węzłowych
• aktualizacja podkładu mapy w postaci warstwy ewidencyjnej
Powyższe zmiany należy nanieść na mapie interaktywnej posiadanego przez Zamawiającego programu SIBView 5.
3. Wykonanie przeglądów podstawowych dróg i obiektów mostowych zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane wraz z późniejszymi zmianami.
Okresowa kontrola roczna obejmuje:
a) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania jezdni głównych w następującym zakresie:
 uszkodzenia powierzchniowe:
- ubytki powierzchniowe,
- wyboje, w tym zapadnięte studzienki i włazy
- łaty,
- wgniecenia w warstwie ścieralnej,
 odkształcenia nawierzchni:
- koleiny,
- garby i przemieszczenia,
- sfalowania (tarki),
- zapadnięcia i osiadanie nawierzchni,
 spękania:
- połączenia technologiczne,
- spękania liniowe,
- spękania krawędziowe,
- spękania poprzeczne,
- spękania w śladach kół,
- spękania siatkowe.
Wszystkie uszkodzenia klasyfikowane są wg oceny punktowej i określony zostaje stan nawierzchni (bardzo dobry, dobry, ostrzegawczy, zły, bardzo zły)
b) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania oraz poprawności montażu oznakowania,
c) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania poboczy utwardzonych i nieutwardzonych,
d) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania chodników i ścieżek rowerowych,
e) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania skrzyżowań z koleją i liniami tramwajowymi,
f) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu (np. garby),
g) ocenę odwodnienia ulic.
Ocenę stanu nawierzchni jezdni należy wykonać w oparciu o metodę BIKB-IBDM opracowaną w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Warszawie. Dla pozostałych elementów pasa drogowego należy zastosować 3 stopniową skalę oceny (dobry, ostrzegawczy, zły). Ponadto dla każdego odcinka dróg należy opracować zalecenia pokontrolne, stosowne do rodzaju i natężenia usterek.
W celu zobrazowania stanu technicznego elementów pasa drogowego należy wykonać fotorejstrację pasów drogowych dla wszystkich dróg, według następujących warunków:
• Zdjęcia musza być wykonane kamerą sferycznej, tak aby obejmowały swoim zasięgiem cały pas drogowy wokół pojazdu ( pokrycie 360 stopni),
• Rozdzielczość zdjęć musi wynosić minimum 12 000 x 6 000 pikseli,
• Sekwencja zdjęć musi być wykonana z Interwałem nie przekraczającym 5 mb,
Dane będące wynikiem ww. prac należy dostarczyć w formie:
• Aktualizacji planu liniowego w formacie zgodnym z posiadanym przez zamawiającego oprogramowaniem SIBView5,
• Aktualizacji systemu referencyjnego i mapy sieci drogowej w formacie zgodnym z posiadanym przez zamawiającego SIBView5,
• Arkuszy przeglądu wygenerowanych z programu Arkusz, w wersji elektronicznej PDF – dla każdej drogi,
• Protokołów z kontroli okresowej wszystkich elementów pasa drogowego w wersji elektronicznej PDF i papierowej – dla każdej drogi,
• Wykazu usterek i zaleceń pokontrolnych – w wersji elektronicznej PDF i papierowej,
• Raportu o stanie dróg (określenie poziomu dekapitalizacji dróg) - w wersji elektronicznej PDF i papierowej,
• Wpisu do książki drogi prowadzonej w oprogramowaniu SIBView5.
Ponadto dane z przeglądów należy udostępnić Zamawiającemu w oprogramowaniu umożliwiającym ich przeglądanie, edycję i wydruk.
Użytkownik musi mieć zapewnioną następującą funkcjonalność:
• Przeglądania zdjęć z maksimum 4 kamer,
• Wyboru zdjęć poprzez wskazanie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża,
• Przeglądania arkuszy oraz protokołów z kontroli poprzez wybranie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża,
• Przeglądania i edytowania zaleceń pokontrolnych poprzez wybranie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża.
Tabelka – zakres prac
4. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia:
Termin wykonania zamówienia – do dnia 07.12.2023 r.Opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania:
Wykonanie przeglądów okresowych dróg i obiektów mostowych oraz aktualizacja książek dróg gminnych na terenie miasta Mława
1. Plan liniowy - inwentaryzacja w korytarzu drogi wraz z pomiarem długości zamieszczenie danych z inwentaryzacji do oprogramowania SIBView Data Edit (możliwość generowania Książki Drogi) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 67 poz. 582, 583) z dnia 16 lutego 2005r.
W trakcie inwentaryzacji zebrane zostaną następujące informacje:
● inwentaryzacja parametrów technicznych drogi:
o parametry elementów korytarza drogi (lokalizacja, szerokość, długość, powierzchnia i rodzaj nawierzchni)
o informacje o skrzyżowaniach (lokalizacja, rodzaj, długość, zabezpieczenie/droga)
o informacje o obiektach mostowych (lokalizacja, rodzaj obiektu)
o informacje o skrajniach (lokalizacja, rodzaj obiektu, szerokość, wysokość)
• inwentaryzacja zagospodarowania dróg
o informacje o zjazdach (lokalizacja, rodzaj, nawierzchnia, szerokość)
o informacje o obiektach przydrożnych (lokalizacja, rodzaj obiektu)
• inwentaryzacja wyposażenia dróg
o informacje o oznakowaniu poziomym
o informacje o oznakowaniu pionowym
o informacje o barierach i ekranach
o informacje o oświetleniu
o informacje o sygnalizacji
Inwentaryzacja obejmowała będzie wpisy w kolumnach książki drogi:
o tabela 8 - kolumny z zakresu 2-4, 6-30, 32-34 , 36 i 38-40
o tabela 9 - kolumny z zakresu 2-4 , 8-13
o tabela 10 - kolumny z zakresu 2-4, 6-17
Wyniki pomiarów i obliczeń przekazane zostaną w formie bazy danych współpracującej z posiadanym przez Zamawiającego oprogramowaniem.
2. Aktualizacja posiadanego systemu referencyjnego oraz mapy sieci drogowej obejmująca:
• korekty na mapie w przypadku zmiany przebiegu dróg
• zmiany nazw ulic, dodanie nowych nazw ulic
• dodanie nowych odcinków dróg oraz punktów węzłowych
• aktualizacja podkładu mapy w postaci warstwy ewidencyjnej
Powyższe zmiany należy nanieść na mapie interaktywnej posiadanego przez Zamawiającego programu SIBView 5.
3. Wykonanie przeglądów podstawowych dróg i obiektów mostowych zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane wraz z późniejszymi zmianami.
Okresowa kontrola roczna obejmuje:
a) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania jezdni głównych w następującym zakresie:
 uszkodzenia powierzchniowe:
- ubytki powierzchniowe,
- wyboje, w tym zapadnięte studzienki i włazy
- łaty,
- wgniecenia w warstwie ścieralnej,
 odkształcenia nawierzchni:
- koleiny,
- garby i przemieszczenia,
- sfalowania (tarki),
- zapadnięcia i osiadanie nawierzchni,
 spękania:
- połączenia technologiczne,
- spękania liniowe,
- spękania krawędziowe,
- spękania poprzeczne,
- spękania w śladach kół,
- spękania siatkowe.
Wszystkie uszkodzenia klasyfikowane są wg oceny punktowej i określony zostaje stan nawierzchni (bardzo dobry, dobry, ostrzegawczy, zły, bardzo zły)
b) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania oraz poprawności montażu oznakowania,
c) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania poboczy utwardzonych i nieutwardzonych,
d) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania chodników i ścieżek rowerowych,
e) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania skrzyżowań z koleją i liniami tramwajowymi,
f) ocenę stanu technicznego i przydatności do użytkowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu (np. garby),
g) ocenę odwodnienia ulic.
Ocenę stanu nawierzchni jezdni należy wykonać w oparciu o metodę BIKB-IBDM opracowaną w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Warszawie. Dla pozostałych elementów pasa drogowego należy zastosować 3 stopniową skalę oceny (dobry, ostrzegawczy, zły). Ponadto dla każdego odcinka dróg należy opracować zalecenia pokontrolne, stosowne do rodzaju i natężenia usterek.
W celu zobrazowania stanu technicznego elementów pasa drogowego należy wykonać fotorejstrację pasów drogowych dla wszystkich dróg, według następujących warunków:
• Zdjęcia musza być wykonane kamerą sferycznej, tak aby obejmowały swoim zasięgiem cały pas drogowy wokół pojazdu ( pokrycie 360 stopni),
• Rozdzielczość zdjęć musi wynosić minimum 12 000 x 6 000 pikseli,
• Sekwencja zdjęć musi być wykonana z Interwałem nie przekraczającym 5 mb,
Dane będące wynikiem ww. prac należy dostarczyć w formie:
• Aktualizacji planu liniowego w formacie zgodnym z posiadanym przez zamawiającego oprogramowaniem SIBView5,
• Aktualizacji systemu referencyjnego i mapy sieci drogowej w formacie zgodnym z posiadanym przez zamawiającego SIBView5,
• Arkuszy przeglądu wygenerowanych z programu Arkusz, w wersji elektronicznej PDF – dla każdej drogi,
• Protokołów z kontroli okresowej wszystkich elementów pasa drogowego w wersji elektronicznej PDF i papierowej – dla każdej drogi,
• Wykazu usterek i zaleceń pokontrolnych – w wersji elektronicznej PDF i papierowej,
• Raportu o stanie dróg (określenie poziomu dekapitalizacji dróg) - w wersji elektronicznej PDF i papierowej,
• Wpisu do książki drogi prowadzonej w oprogramowaniu SIBView5.
Ponadto dane z przeglądów należy udostępnić Zamawiającemu w oprogramowaniu umożliwiającym ich przeglądanie, edycję i wydruk.
Użytkownik musi mieć zapewnioną następującą funkcjonalność:
• Przeglądania zdjęć z maksimum 4 kamer,
• Wyboru zdjęć poprzez wskazanie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża,
• Przeglądania arkuszy oraz protokołów z kontroli poprzez wybranie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża,
• Przeglądania i edytowania zaleceń pokontrolnych poprzez wybranie z listy nr drogi/nazwy ulicy i kilometraża.
Tabelka – zakres prac w załączniku nr 1 do formularza ofertowego.
4. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia:
Termin wykonania zamówienia – do dnia 07.12.2023 r.

Informacje o ogłoszeniu
Uwagi

Aktualizacja z dnia 27.09.2023 r. - wybór oferty.

Aktualizacja z dnia 25.09.2023 r. - zestawienie ofert.

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Mława
Osoba odpowiedzialna za informację: Wiktoria Stachowicz
Osoba wprowadzająca informację: Aneta Malinowska
Data wytworzenia informacji: 18.09.2023 10:24:17
Data ostatniej modyfikacji: 14.12.2023 11:05:27
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
14.12.2023 11:05:27 admin_vobacom edycja strony
14.12.2023 09:31:33 admin_vobacom edycja strony
27.09.2023 08:13:16 Aneta Malinowska edycja strony
25.09.2023 12:14:59 Aneta Malinowska edycja strony
18.09.2023 10:39:20 Aneta Malinowska edycja strony
18.09.2023 10:37:18 Aneta Malinowska edycja strony
18.09.2023 10:24:17 Aneta Malinowska strona została dodana