UWAGA: Licencje wydane przed 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji wydawanych wraz z wypisami z licencji, na wniosek przedsiębiorcy, do 31 grudnia 2022 r. - zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dn. 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1180) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2377). Po tym terminie licencje te tracą swoją ważność.
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Wniosek
2. Dokumenty (zaświadczenie lekarskie) potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy i brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami - kopia-(oryginał do wglądu);
3. Dokumenty (orzeczenie psychologa) potwierdzające przeprowadzenie badań stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy-kopia-(oryginał do wglądu);
4. Zaświadczenie o niekaralności - opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko życiu
i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, a także za przestępstwa, o których mowa w art. 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.
o przeciwdziałaniu narkomanii, a ponadto nie orzeczono prawomocnie wobec nich zakazu wykonywania zawodu kierowcy.
5. Kserokopie dowodu rejestracyjnego lub tytuł prawny do dysponowania pojazdem;
6. Zaświadczenie - badanie techniczne pojazdu, że pojazd spełnia wymogi transportu TAXI - kopia;
7. Świadectwo legalizacji urządzeń pomiarowych;
8. Kserokopia prawa jazdy;
9. Oświadczenie , że transport wykonuje osobiście i spełnia wymagania określone w art.39a ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2020r. poz. 875 z późn. zm.);
10. Wykaz pojazdów;
11. Oświadczenie członka organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji art. 5c ust 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
12. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
OPŁATY
Opłata administracyjna
1. Za wydanie licencji na okres ważności: 2 – 15 lat opłata wynosi: 200 zł
2. Za wydanie licencji na okres ważności: 15 – 30 lat opłata wynosi: 250 zł
3. Za wydanie licencji na okres ważności: 30 – 50 lat opłata wynosi: 300 zł
Opłatę można dokonać w kasie Urzędu Miasta Mława lub na konto Urzędu Miasta Mława:
nr konta 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826 Santander Bank Polska SA
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Kancelaria Urzędu
Urząd Miasta Mława
Ul. Stary Rynek 19,
06-500 Mława
Telefon: 23 654 64 33 wew. 704
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 8:00 do 16:00; wtorek od 08:00 do 18:00
OSOBY DO KONTAKTU
1. Anna Sokołowska ( Inspektor ds. Obsługi Przedsiębiorcy)
pok.16, tel.: 23 654 34 58 wew. 110
2. Oliwia Żaboklicka (Młodszy Referent ds. Obsługi Przedsiębiorcy)
pok.16, tel.: 23 654 34 58 wew 110
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
termin ustawowy: 30 dni
TRYB ODWOŁAWCZY
• Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mława w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r. poz.2140 tj. z późn. zm.)
UWAGI
- licencję odbiera się w pok. nr 16
(Wydział Organizacyjny)