UWAGA: Licencje wydane przed 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji wydawanych wraz z wypisami z licencji, na wniosek przedsiębiorcy, do 31 grudnia 2022 r. - zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dn. 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1180) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2377). Po tym terminie licencje te tracą swoją ważność.
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Wniosek
2. Wydruk z CEIDG lub z Krajowego Rejestru Sądowego;
3. Dokumenty (zaświadczenie lekarskie) potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy i brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami - kopia-(oryginał do wglądu);
4. Dokumenty (orzeczenie psychologa) potwierdzające przeprowadzenie badań stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy-kopia-(oryginał do wglądu);
5. Zaświadczenie o niekaralności - opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko życiu
i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, a także za przestępstwa, o których mowa w art. 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.
o przeciwdziałaniu narkomanii, a ponadto nie orzeczono prawomocnie wobec nich zakazu wykonywania zawodu kierowcy.
6. Kserokopie dowodu rejestracyjnego lub tytuł prawny do dysponowania pojazdem;
7. Zaświadczenie - badanie techniczne pojazdu, że pojazd spełnia wymogi transportu TAXI - kopia;
8. Świadectwo legalizacji urządzeń pomiarowych;
9. Kserokopia prawa jazdy;
10. Oświadczenie , że transport wykonuje osobiście i spełnia wymagania określone w art.39a ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2020r. poz. 875 z późn. zm.);
11. Wykaz pojazdów;
12. Oświadczenie członka organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji art. 5c ust 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
13. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
OPŁATY
Opłata administracyjna
1. Za wydanie licencji na okres ważności: 2 – 15 lat opłata wynosi: 200 zł
2. Za wydanie licencji na okres ważności: 15 – 30 lat opłata wynosi: 250 zł
3. Za wydanie licencji na okres ważności: 30 – 50 lat opłata wynosi: 300 zł
Opłatę można dokonać w kasie Urzędu Miasta Mława lub na konto Urzędu Miasta Mława:
nr konta 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826 Santander Bank Polska SA
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Kancelaria Urzędu
Urząd Miasta Mława
Ul. Stary Rynek 19
Telefon: 23 654 64 33 wew. 704
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 8:00 do 16:00; wtorek od 10:00 do 18:00
OSOBY DO KONTAKTU
1. Hanna Żbikowska (Inspektor d/s Działalności Gospodarczej),
pok. nr 16, tel. 23 654 34 58 wew. 110
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
termin ustawowy: 30 dni
TRYB ODWOŁAWCZY
• Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mława w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r. poz.2140 tj. z późn. zm.)
UWAGI
- licencję odbiera się w pok. nr 16
(Wydział Organizacyjny)