UWAGA: Licencje wydane przed 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji wydawanych wraz z wypisami z licencji, na wniosek przedsiębiorcy, do 31 grudnia 2022 r. - zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dn. 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1180) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2377). Po tym terminie licencje te tracą swoją ważność.
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Wniosek
2. Wydruk z CEIDG lub z Krajowego Rejestru Sądowego;
3. Kopia NIP;
4. Dokumenty potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy i brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami;
5. Dokumenty potwierdzające przeprowadzenie badań stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;
6. Zaświadczenie o niekaralności - opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku;
7. Kserokopie dowodu rejestracyjnego lub tytuł prawny do dysponowania pojazdu;
8. Zaświadczenie - badanie techniczne pojazdu, że pojazd spełnia wymogi transportu TAXI - kopia;
9. Świadectwo legalizacji urządzeń pomiarowych;
10. Kserokopia prawa jazdy;
11. Oświadczenie , że transport wykonuje osobiście i spełnia wymagania określone w art.39a ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001r.
o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2020r. poz. 875 z późn. zm.);
12. Wykaz pojazdów;
13. Oświadczenie członka organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji
OPŁATY
Opłata administracyjna
1. Za wydanie licencji na okres ważności: 2 – 15 lat opłata wynosi: 200 zł
2. Za wydanie licencji na okres ważności: 15 – 30 lat opłata wynosi: 250 zł
3. Za wydanie licencji na okres ważności: 30 – 50 lat opłata wynosi: 300 zł
Opłatę można dokonać w kasie Urzędu Miasta Mława lub na konto Urzędu Miasta Mława:
nr konta 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826 Santander Bank Polska SA
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Kancelaria Urzędu
Urząd Miasta Mława
Ul. Stary Rynek 19
Telefon: 23 654 64 33 wew. 704
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek od 8:00 do 16:00; wtorek od 10:00 do 18:00
OSOBY DO KONTAKTU
1. Hanna Żbikowska (Inspektor d/s Działalności Gospodarczej),
pok. nr 12, tel. 23 654 34 58 wew. 110
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
termin ustawowy: 30 dni
TRYB ODWOŁAWCZY
• Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mława w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r. poz.2140 tj. z późn. zm.)
UWAGI
- licencję odbiera się w pok. nr 12
(Wydział Organizacyjny)