Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
1. Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska (druk do pobrania w pok. nr 6)
Do wniosku o zmianę nazwiska dołącza się:
1. dokumenty uzasadniające zmianę nazwiska.
2. dokument stwierdzający tożsamość do wglądu
Do wniosku o zmianę imienia dołącza się:
1. dokumenty uzasadniające zmianę imienia
2. dokument stwierdzający tożsamość do wglądu.
Opłata skarbowa
- za decyzję - 37zł
Opłatę skarbową można uiścić w kasie urzędu lub na konto Urzędu Miasta w Mławie:
nr konta 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego
ul.Henryka Sienkiewicza 1
06-500 Mława pok. 6 telef 23 654 6440 wew.603
Osoby do kontaktu
Jabłonowska Agnieszka (Inspektor ds. rejestracji Stanu Cywilnego) pok.6 telef.23 654 6440 wew. 603.
Termin i sposób załatwienia sprawy.
termin załatwienia: rozpoznanie sprawy, przygotowanie i wydanie stosownej decyzji w zależności od stopnia skomplikowania sprawy, dokonanie zmian w aktach stanu cywilnego - do 30dni.
Tryb odwoławczy:
zainteresowanym przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji za pośrednictwem Kierownika tut.Urzędu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17.10.2008r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz.U.z 2008r. Nr 220 poz.1414)
Uwagi
Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska składa się osobiście, osoby zamieszkałe za granicą wniosek mogą złożyć za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej.