WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Zgłoszenie urodzenia noworodka wydawane przez szpital,
2. Dowody osobiste rodziców – do wglądu.
OPŁATY
- za sporządzenie aktu – nie pobiera się opłaty
- za wydanie pierwszego egzemplarza odpisu skróconego aktu urodzenia nie pobiera się opłaty
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego Mława
Ul. Henryka Sienkiewicza 1 pok.6
Telefon: 23 654 6440 wew.603
OSOBY DO KONTAKTU
1. Jabłonowska Agnieszka (Inspektor do spraw rejestracji Stanu Cywilnego) pok. nr 6 tel. 23 654 6440 wew. 603
2. Danuta Krajewska ( z-ca kierownika ) pok. nr 6 tel. 23 654 6440 wew. 603
3. Dorota Majewska ( z-ca kierownika ) pok. nr 6 tel. 23 654 6440 wew. 603
4. Marzena Lipińska ( kierownik USC) pok. nr 5 tel. 23 654 6440 wew. 600
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
• termin załatwienia: w dniu zgłoszenia
• w dniu zgłoszenia urodzenia zostaje sporządzony akt urodzenia, z którego wydaje się 1 bezpłatne odpisy skrócone aktu urodzenia.
TRYB ODWOŁAWCZY
• nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
• prawo o aktach stanu cywilnego – ustawa z dnia 28 listopada 2014r. ( Dz.U z 2014r. poz.1741 z późń zm.)
UWAGI
- termin zgłoszenia urodzenia – 21 dni od dnia urodzenia dziecka,
- akt sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie urodziło się dziecko – niezależnie od miejsca zamieszkania rodziców,
- wybór imienia (imion) dziecka musi być uzgodniony przez oboje rodziców,
- dziecku nie można nadać więcej niż dwa imiona, imienia ośmieszającego, nieprzyzwoitego, w formie zdrobniałej oraz imienia nie pozwalającego odróżnić płci dziecka
Urząd Stanu Cywilnego w Mławie