Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

WWW.BIP.GOV.PL

Tłumacz Zamigam

Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Mława

Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie

Termin składania ofert
-
Opis przedmiotu zamówienia

Mława: Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie
Numer ogłoszenia: 53225 - 2008; data zamieszczenia: 14.03.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Mławy, Stary Rynek 19, 06-500 Mława, woj. mazowieckie, tel. 023 6546441, fax 023 6543652.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie, polegająca na wykonaniu termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej Nr 7 w Mławie. Na przedmiot zamówienia w szczególności składają się:
Roboty rozbiórkowe:
a) odbicie tynków wewn. z zaprawy cementowej na ścianach, filarach, pilastrach o pow. odbicia ponad 5 m2 - 687,8254m2;
b) rozbieranie parapetów z blachy nie nadającej się do użytku - 206,2140m2;
c) rozbieranie obróbek blacharskich murów ogniowych, okapów, kołnierzy, gzymsów itp. z blachy nie nadającej się do użytku - 323,0600m2;
d) rozbieranie rynien z blachy nie nadającej się do użytku - 60,1600m;
e) rozbieranie rur spustowych z blachy nie nadającej się do użytku - 25,3200m;
f) odbicie tynków zewn. na cokole o pow. odbicia ponad 5 m2 - 143,9399 m2;
g) rozbiórka opaski betonowej - 14,1636 m3;
Roboty ziemne:
a) roboty ziemne z przewozem gruntu taczkami na odległość do 10m (kat. gr. IV) - 88,5225m3;
b) zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych głębokości do 1,5 m kat. gr. III-IV - wariant 1 - 88,5225m3;
Roboty różne:
a) uzupełnienie tynków zewnętrznych zwykłych kat.III o podłożach z betonów żwirowych, bloczków (do 5m2 w 1 miejscu) - wariant 2 - 687,8254m2;
b) uzupełnienie tynków zewnętrznych cementowych kat.III na cokole - 143,9400m2;
c) tynki zewn. szlachetne mozaikowe na cokole - 479,7995m2;
d) wykonanie opaski betonowej o szer. 50cm, grub.15cm i wierzchniej warstwie grub. 2 cm na podłożu gruntowym przy budynku - 177,0450m2;
e) rusztowania zewnętrzne rurowe o wys. do 15 m - 4824,2444m2;
Roboty izolacyjne:
a) docieplenie ścian pełn. i z otwor. przyklej. styropianu - 3439,1274m2;
b) docieplenie płytami styropian. i pokr. wyprawami elewac. ościeży - styropian z 1 warstwy siatki - wariant 1 - 552,1908m2;
c) docieplenie płytami styropian. i pokr. wyprawami elewac. - ochrona naroż. wypukł. na styrop. z dod. wzmoc. 1 warst. siatki - wariant 1 - 3294,4300m2;
d) izolacje cieplne z płyt styropianowych pionowe na lepiku bez siatki metal. - wykonane na cokole - 479,7995m2;
e) izolacje przeciwwilgociowe z papy pow. pionowych na lepiku na gorąco - pierwsza warstwa - wariant 1 - 479,7995m2;
Roboty blacharskie:
a) montaż profili elewacyjnych - parapety z blachy aluminiowej - 687,3800m;
b) obróbki przy szer. w rozw. ponad 25 cm - z blachy ocynkowanej - wariant 1 - 323,0600m2;
c) rury spustowe okrągłe o śr. 12 cm - z blachy ocynkowanej - wariant 1 - 25,3200m;
d) rynny dachowe półokrągłe o śr. 15 cm - z blachy ocynkowanej - wariant 1 - 61,3600m;
Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej:
a) wykucie z muru ościeżnic drewnianych o powierzchni do 2m2 - 147,000 szt.;
b) wykucie z muru ościeżnic drewnianych o powierzchni ponad 2m2 - 1040,5350m2;
c) wykucie z muru ościeżnic stalowych lub krat okiennych o powierzchni ponad 2m2 - 43,4320m2;
d) montaż okien PCV z obróbką obsadzania o pow. do 1,0m2 - 45,9100m2;
e) montaż okien rozwieranych i uchylno-rozwieranych dwudzielnych z PCV z obróbką obsadzania o pow. do 2,0m2 - 178,7400m2;
f) montaż okien rozwieranych i uchylno-rozwieranych dwudzielnych z PCV z obróbką obsadzania o pow. do 2,5m2 - 1022,7600m2;
g) drzwi z PCV zewnętrzne pełne o powierzchni ponad 2m2 - 17,7750m2;
h) drzwi z PVC zewnętrzne do oszklenia o powierzchni ponad 2m2 - 43,4320m2;
i) uzupełnienie pasów tynku zwykłego kat.III o szerokości do 15 cm na murach z cegieł lub ścianach z betonu przy ościeżnicach okiennych i drzwiowych - 552,0000m;
j) dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi tynków ościeży wewnętrznych - 552,0000m2;
k) wykonanie boni pomiędzy oknami o wysokości h = 3 cm i głębokości b = 2 cm 179,10m;
l) montaż aluminiowych profili cokołowych tzw. listwy startowej - 494,20 m Szczegółowy zakres zamówienia określają załączone przedmiary, dokumentacja projektowa i dokumentacja przetargowa.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.32.10.00-3, 45.42.10.00-4, 45.32.40.00-4, 45.40.00.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 14.08.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
• Informacja na temat wadium: 10 000 PLN.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) koncesji, zezwolenia lub licencji jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym,
3) złoży oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch i więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz łączne doświadczenie i kwalifikacje). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi:
1) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada (załącznik nr 5);
2) wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (załącznik nr 6).
3) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywały zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
4) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (wymagana wykonana minimum 1 inwestycja w zakresie termomodernizacji budynków o pow. docieplenia ścian 500,00 m2) - (załącznik nr 3),
5) informacje na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa, przy czym oświadczenie z art. 22 składa każdy z nich). Warunek zostaje uznany za spełniony na podstawie:
1) oświadczenia złożonego w trybie art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (wystawioną nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert), w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 30% kwoty będącej ceną brutto oferty przetargowej,
5) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.). Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży:
1) oświadczenia złożonego w trybie art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W przypadku wspólnego ubiegania się udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty przez każdego z nich (załącznik nr 2a do SIWZ). Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z regułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych do oferty załącznikach, oświadczeniach i dokumentach.
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale VI niniejszej specyfikacji Wykonawcy muszą przedstawić następujące dokumenty:
1) oświadczenie z art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ,
2) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku Nr 2a do SIWZ.
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, że wykonawca prowadzi działalność gospodarczą o profilu objętym niniejszym zamówieniem wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy składający ofertę są wspólnikami spółki cywilnej do oferty należy dołączyć kserokopię umowy spółki,
4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6) informacje na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
7) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada (załącznik nr 5 do SIWZ);
8) wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (załącznik nr 6 do SIWZ);
9) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (wymagana wykonana minimum 1 robota budowlana w zakresie termomodernizacji budynków) (załącznik nr 3 do SIWZ);
10) aktualne potwierdzenie przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa osób realizujących zamówienie (kierownik budowy, kierownicy robót branżowych);
11) informację na temat podwykonawców (jeżeli dotyczy) (załącznik nr 7 do SIWZ)
13) wypełniony kosztorys ofertowy (załącznik nr 8 do SIWZ)
14) przewidywany harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót z rozbiciem fakturowania na m-ce,
15) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (wystawioną nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert), w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 30% kwoty będącej ceną brutto oferty przetargowej,
18) w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie (oryginał), określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
19) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł. 20) dowód wniesienia wadium (kopia lub kserokopia).
2. Dokumenty, o których mowa w rozdziale VII niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.
3. W przypadku konsorcjum Wykonawca zamieszcza w ofercie niezbędne dokumenty zgodnie z wskazówkami zawartymi w rozdziale VIII niniejszej specyfikacji.
4. W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów tj: aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS składa dokumenty potwierdzające, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Uwaga:
1. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziałów postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
2. Zamawiający wzywa wykonawców w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mlawa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Mławie ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2008 godzina 10:00, miejsce: Urzad Miasta w Mławie ul. Stary Rynek 19, pok. nr 19 06-500 Mława.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).



POWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY


W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości powyżej 14 000 Euro, a poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11, ust. 8 PZP, przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej nr 7” (WI.341-14/08),

Zamawiający wybrał do realizacji w/w zamówienia ofertę firmy:

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe
„TAURUS”
Sławomir Kołakowski
Ul. Żabieniec 10
06-500 Mława

Cena ofertowa na wykonanie robót budowlanych j.w. wynosi:
Cena netto: 1 003 084,56 zł
cena brutto: 1 223 763,16 zł.
(słownie: jeden milion dwieście dwadzieścia trzy tysiące siedemset sześćdziesiąt trzy 16/100 złote)
Wybrana oferta była najkorzystniejsza cenowo i uzyskała najwięcej punktów w kryterium CENA – 100%

STRESZCZENIE OCENY I PORÓWNANIE ZŁOŻONYCH OFERT

Przedsiębiorstwo Budowlane„MAX-BUD” Sp. z o. o., 13-100 Nidzica, ul. Kolejowa 27 - 241,72pkt
 
ARKADA-KOD Jan Powierski Dariusz Nadolny Sp. jawna, 86-100 Świecie, ul. Witosa 7B - 329,56pkt

„JAR-BUD”Firma Remontowo-Budowlana,Jarosław Wiśniewski,13-220 Rybno, ul. 22 Lipca 13 - 394,72pkt

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe„TAURUS”, Kołakowski Sławomir, 06-500 Mława, ul. Żabieniec 10 - 400pkt

Przedsiębiorstwo Budowlane„DOMEX” Sp. z o. o., 09-300 Żuromin, ul. Targowa 21 - 331,60 pkt

Podmiot udostępniający informację: -
Osoba odpowiedzialna za informację: -
Osoba wprowadzająca informację: root@npc.pl
Data wytworzenia informacji: 14.03.2008 15:34:12
Data ostatniej modyfikacji: 14.03.2008 15:34:12
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
14.03.2008 15:34:12 root@npc.pl strona została dodana