Aktualizacja z dnia 24.10.2024 r. - informacja o wyniku postępowania.
Aktualizacja z dnia 08.10.2024 r. - zbiorcze zestawienie ofert
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty na:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Odprowadzenie wody opadowej z terenu ul. Mariackiej
Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. „Zintegrowane przedsięwzięcia infrastrukturalne dostosowujące teren Miasta Mława do zmian warunków pogodowych poprzez retencję i zarządzanie wodami opadowymi” realizowanego na podstawie umowy nr FEPW.02.02-IW.01-0017/23 z dnia 23.05.2024 r. w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, Działanie 2.2 Adaptacja do zmian klimatu.
1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług, polegających na nadzorze inwestorskim w okresie prowadzonych robót budowlanych a także w okresie gwarancji i rękojmi wynoszącym 60 miesięcy, liczonym od daty dokonania bezusterkowego odbioru końcowego zadania pn. Odprowadzenie wody opadowej z terenu ul. Mariackiej.
-
podczas realizacji kontraktu na roboty:
-
utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami procesu i Zamawiającym;
-
monitorowanie i kontrola kontraktu pod względem technicznym, finansowym
i organizacyjnym, -
informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących
i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie takich problemów, -
współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień kontraktu,
-
nadzór, kontrola i zapobieganie, monitorowanie między innymi fizycznego
i finansowego postępu robót, -
współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu kontraktem,
-
wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenie jego interesów.
2. podczas okresu zgłaszania wad i monitorowania:
-
po zakończeniu robót, podczas okresu zgłaszania wad, lecz nie dłużej niż przewiduje to końcowa data kontraktu, Wykonawca będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów.
-
w szczególności, zadania te zawierają:
-
-
- regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę;
- wydanie opinii końcowej sprawdzenie końcowego oświadczenia Wykonawcy;
- zatwierdzenie rozliczenia kontraktu,
- uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów zgodnie z warunkami kontraktu.
3. Wykonawca zapewni pełny nadzór z ramienia Zamawiającego i dokona następujących czynności:
-
pełny nadzór inwestorski nad realizowanymi robotami min. 5 pobytów w tygodniu
w przypadku nieprzerwanej realizacji prac, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony w rejestrze (lista obecności) zlokalizowanym w siedzibie Zamawiającego. W przypadku niedostępności rejestru wpis uzupełnia się w następnym możliwym terminie.
- Zamawiający ma prawo do wnioskowania o dodatkowe dni obecności wybranych Inspektorów Nadzoru w przypadkach uzasadnionych koniecznością prawidłowego wykonania zobowiązań umownych w terminie nie krótszym niż 2 dni przed planowanym pobytem Inspektorów na placu budowie a Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia wniosków Zamawiającego.
- Nieobecność Inspektorów Nadzoru na budowie w trakcie wykonywania robót
w częstotliwości wskazanej w ppkt a) oraz na wezwanie Zamawiającego lub pełnienie obowiązków inspektorów przez osoby niezatwierdzone przez Zamawiającego jest traktowane jako przypadek nieprawidłowego wykonywania umowy i oprócz naliczenia kar umownych z tego tytułu może skutkować odstąpieniem od umowy
z winy Wykonawcy na zasadach określonych w niniejszej umowie.
b. pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane przez polskie Prawo Budowlane,
c. monitorowanie postępu robót,
d. organizowanie, wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych, o których zawiadamia Zamawiający na min. 3 dni przed datą jej ustalenia lub w trybie natychmiastowym w przypadkach uzasadnionych, minimum raz na 2 tygodnie, na placu budowy oraz przygotowanie notatek w celu utrwalenia podjętych decyzji
o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów
z narad. Wykonawca jest zobowiązany do oddelegowania branżowych Inspektorów Nadzoru do uczestnictwa w naradach a Zamawiający w przypadkach uzasadnionych tj. stwierdzenia wykonywania robót niezgodnie z umową lub projektem lub w sposób zagrażający życiu lub zdrowiu lub mieniu, ma prawo wezwania branżowych Inspektorów Nadzoru do niezwłocznego stawienia się na placu budowy, na czas urlopu lub nieobecności danego Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest do zastąpienia go pracownikiem tymczasowym, zatwierdzonym przez Zamawiającego.
e. przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z robotami kontraktowymi,
f. przegląd dokumentacji projektowej przygotowanej przez Zamawiającego,
g. przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych,
h. ustalanie i określanie wartości wykonanych robót zgodnie z kontraktem,
i. przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z kontraktem oraz dobrą praktyką inżynierską,
j. zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw Wykonawcy, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd.,
k. organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to potrzebne, na prośbę Zamawiającego,
l. sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu,
m. zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę,
n. szacowanie i weryfikowanie robót koniecznych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie rzeczowym i finansowym,
o. uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
p. negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót z poza harmonogramu,
q. przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
r. przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie protokołu odbioru i listy usterek
i innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu,
s. skompilowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu,
t. ścisła współpraca z nadzorem autorskim, zapewnionym przez Zamawiającego,
u. ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
v. zapewnienie, że roboty są wykonywane zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
w. asystowanie Wykonawcy przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów
i zezwoleń,
x. zatwierdzenie protokołów przerobowych,
4. wykonanie dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji inwestycji i przekazanie jej na nośniku CD Zamawiającemu, po zakończeniu pełnienia funkcji inspektora wiodącego.
5. Skład zespołu: Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - Insp. Nadz. Robót drogowych 1 osoba:
Kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót drogowych, przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami lub pracy na stanowisku Inspektora Nadzoru Robót drogowych.
Wykonawca może przewidzieć, jeżeli uzna za konieczne, zatrudnienie innych osób, niż wymieniono powyżej, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Insp. nadzoru robót budowlanych oraz pozostałe osoby powinny być dostępne na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy Robót.
6. Zakres robót, nad którym pełnić należy nadzór określony jest w dokumentacji zamówienia na wykonanie robót budowlanych zamieszczonej na stronie internetowej pod linkiem: https://bip.mlawa.pl/zamowienie-publiczne/odprowadzenie-wody-opadowej-z-terenu-ul-mariackiej
2. Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego.
3. Termin wykonania zamówienia: 2 m-ce od daty zawarcia umowy do momentu zakończenia i rozliczenia inwestycji, będącej przedmiotem nadzoru. a także w okresie gwarancji i rękojmi wynoszącym 60 miesięcy, liczonych od daty dokonania odbioru końcowego zamówienia.
Aktualizacja z dnia 24.10.2024 r. - informacja o wyniku postępowania.
Aktualizacja z dnia 08.10.2024 r. - zbiorcze zestawienie ofert.