Dostosowanie budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Mławie do wymogów przepisów pożarowych | Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława

BIP

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

WWW.BIP.GOV.PL

Tłumacz Zamigam

Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Mława

Dostosowanie budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Mławie do wymogów przepisów pożarowych

Termin składania ofert
-
Opis przedmiotu zamówienia

Aktualizacja 21.12.2015r. - odpowiedzi na zadane pytania, Aktualizacja 29.12.2015r. - powiadomienie o wyborze oferty

Dostosowanie budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Mławie do wymogów przepisów pożarowych

Numer ogłoszenia w BZP: 182175 - 2015; data zamieszczenia w BZP: 10.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Mława , Stary Rynek 19, 06-500 Mława, woj. mazowieckie, tel. 23 6546441, faks 23 6543652.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostosowanie budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Mławie do wymogów przepisów pożarowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje dostosowanie budynku MPS 4 do wymogów przepisów pożarowych poprzez wprowadzenie środków technicznych zapewniających bezpieczeństwo użytkowania obiektu pod względem ochrony przeciwpożarowej wskazanych w ekspertyzie technicznej oraz postanowieniu Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej. Założenia przebudowy: 1. Wykonanie prac budowlanych, których celem jest podział budynku na wskazane w ekspertyzie strefy pożarowe; 2. Wykonanie prac budowlanych , których celem jest wydzielenie pożarowe klatek schodowych; 3. Wykonanie prac budowlanych, których celem jest zapobieżenie zadymianiu klatki schodowej KL1 i oddymianie klatki schodowej KL2; 4. Instalacja sygnalizacji pożaru i sterowania systemem oddymiania; 5. Instalacja wyłącznika przeciwpożarowego prądu; 6. Instalacja oświetlenia awaryjnego; 7. Instalacja hydrantowa; 8. Wymiana stolarki i ślusarki; 9. Wyposażenie obiektu w środki gaśnicze; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo - kosztorysowa, będąca załącznikiem do SIWZ. Zamówienie ma charakter ryczałtowy. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter poglądowy. Wycenę należy przeprowadzić na podstawie załączonej dokumentacji technicznej. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do określonych przez projektanta po uprzednim zaakceptowaniu ich przez zamawiającego. Ze względu na konieczność prowadzenia prac budowlanych w budynku użytkowanym dopuszczone jest prowadzenie robót jedynie w okresie wakacyjnym (od 01.07.2016r. - 31.08.2016r.). Po stronie wykonawcy jest wykonanie zamówienia oraz przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów w celu uzyskania przez Zamawiającego lub Zarządcę obiektu pozytywnej opinii / decyzji Powiatowej Straży Pożarnej. Przedmiotowe dokumenty są niezbędne w celu uzyskania odbioru wykonania zamówienia przez Zamawiającego. Wykonawca w ciągu 30 dni od zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu przewidywany harmonogram realizacji zamówienia do zaakceptowania. Zawierać on ma wszelkie elementy mogące mieć wpływ na terminowość, np. terminy wykonania zamówień, terminy dostaw, terminy wykonywania poszczególnych robót budowlanych. Wszelkie zagadnienia dotyczące wprowadzenia do obiektu oraz godzinowego wykonywania prac należy uzgadniać z Zarządcą obiektu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.34.30.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, na rachunek bankowy nr 40 8213 0008 2003 0400 9999 0005, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w ofercie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 

    III.3.2) Wiedza i doświadczenie

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 

      III.3.3) Potencjał techniczny

        Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

        Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 

        III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

          Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

          Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 

          III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

            Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,

            III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

            III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

            III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

            • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

            III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

            • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

            SEKCJA IV: PROCEDURA

            IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

            IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

            IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

            IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

            • 1 - Cena - 95
            • 2 - Długośc gwarancji - 5

            IV.3) ZMIANA UMOWY

            przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

            Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

            Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy oraz zmian dotyczących: 1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy 1.1 zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: 1.1.1 klęski żywiołowe; 1.2 zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp. w szczególności: 1.2.1 odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.); 1.2.2 odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 1.2.3 niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; 1.2.4 wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze; 1.3 zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: 1.3.1 wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; 1.3.2 konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń; 1.4 zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 1.4.1 odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, 1.4.2 wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo budowlane; 1.4.3 konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego -konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy; 1.5 inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy 1.5.1 wystąpienie robót dodatkowych kolidujących i uniemożliwiających kontynuowanie robót podstawowych; 1.5.2 wystąpienie rażących błędów w dokumentacji uniemożliwiających kontynuowanie robót; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1.1 - 1.5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 2 Zmiany osobowe 2.1 zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, prawo geologiczne i górnicze lub innych ustawach, 2.2 zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymóg SIWZ 3 Zmiany organizacji spełniania świadczenia 3.1 zmiana szczegółowego harmonogramu wykonywania robót budowlanych bez zmiany ostatecznego terminu spełnienia świadczenia lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów spełniania świadczeń w ramach umowy; 3.2 zmiana zasad dokonywania odbiorów świadczonych usług lub robót, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego; 3.3 zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy; 4. Płatności 4.1 zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, 4.2 zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności częściowych na rzecz wykonawcy;. 5. Pozostałe zmiany 5.1 siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 5.2 zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu 5.3 rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 5.4 wprowadzenie nowego podwykonawcy lub zmiana przewidzianego w ofercie podwykonawcy po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 6.1 ograniczenie przedmiotu świadczenia, jeśli taką możliwość przewidywała umowa 6.2 zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) 6.3 zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami;

            IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

            IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/
            Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mława, Wydział Rozwoju i Inwestycji, ul. Padlewskiego 13, 06-500 Mława.

            IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.12.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.

            IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

            IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

            Aktualizacja 21.12.2015r. - odpowiedzi na zadane pytania

            PYTANIA A.

            1. Projekt wykonawczy architektury zakłada wyposażenie budynku w gaśnice w ilości 34 szt. Obmiar tego nie obejmuje. Czy wyposażenie w gaśnice należy doliczyć do oferty?

            Odpowiedź: Gaśnice należy ująć w ofercie.

            1. Projekt wykonawczy architektury zakłada wymianę wykładzin dywanowych w salach nie posiadających certyfikatów zapewniających spełnienie wymagań klasyfikacji ogniowej Cfl i Bfl oraz w zakresie wydzielenia dymu s1. Przedmiar robót nie przewiduje wymiany wykładzin. Czy w ofercie należy wycenić wymianę okładzin? Jeżeli tak, to proszę wskazać, w których pomieszczeniach, w jakiej ilości oraz o jakich parametrach.

            Odpowiedź: Wykładzin nie należy ujmować w ofercie.

            1. Projekt wykonawczy architektury zakłada cyt. „Przy zejściach do piwnic w obu klatkach projektuje się barierki ochronne”. Przedmiar robót nie zakłada montażu barierek. Czy należy przyjąć barierki do oferty? Jeśli tak, to proszę o przesłanie rysunku barierek oraz wskazanie z jakiego materiału mają być wykonane.

            Odpowiedź: Barierki należy ująć w ofercie. Zamawiające załączył rysunek barierki.

            1. Proszę o podanie wymiarów zewnętrznych kurtyn p. poż.

            Odpowiedź: Wymiary kurtyn zewnętrznych podano w świetle, wymiary zewnętrzne zależne są od producenta.

             

            PYTANIA B.

            1.Klatki schodowe wydzielić na parterze za pomocą osadzenia drzwi o wymaganej odporności ogniowej EI30 wyposażone w samozamykacze – czy zamawiający dopuszcza samozamykacze wbudowane w zawias?

            Odpowiedź: Tak

            2. W projekcie elektrycznym zakłada się – agregat prądotwórczy o mocy 30 kW czy: - zamawiający uzgodnił z operatorem sposób podłączenia agregatu do sieci energetycznej? - moc agregatu wielokrotnie przekracza konieczną do zasilenia i uruchomienia wentylatora – czy zamawiający dopuszcza zmniejszenie mocy agregatu do wartości pozwalającej na uruchomienie i prace wentylatora na klatce KL1?

            Odpowiedź: Podtrzymuje się wyznaczoną moc agregatu. Projekt nie zakłada podłączenia agregatu do sieci elektroenergetycznej operatora. Umieszczone na schemacie symbole jednoznacznie to wskazują.

            3. W projekcie elektrycznym instalacji elektrycznych zakłada się moc projektowanych urządzeń 5kW w związku z powyższym dlaczego zaprojektowano generator 30kW – czy zamawiający dopuszcza zmniejszenie mocy generatora?

            Odpowiedź: Podtrzymuje się wyznaczoną moc agregatu.

            4. Zaprojektowano zadziałanie generatora prądu poprzez sygnał z SSP – z naszej wiedzy wynika że generatory dostępne na rynku nie posiadają styku pozwalającego na wysterowanie ich przez system SSP. Proszę o potwierdzenie że taki agregat istnieje? Czy takie rozwiązanie zostało uzgodnione przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń ppoż?

            Odpowiedź: Potwierdzamy istnienie agregatu o takich cechach, które wyznaczył projektant.

            5. W projekcie elektrycznym występuje informacja: „Siłowniki drzwiowe winny mieć mechanizm odblokowania dla ręcznego otworzenia drzwi” – proszę o informację o jaki mechanizm chodzi, przedstawienie przykładowego rozwiązania dostępnego na rynku.

            Odpowiedź: Siłowniki drzwiowe powinny mieć mechanizmy odblokowania ręcznego , dostępne na rynku.

            6. W części opisowej architektury jest informacja : „Projektuje się wymianę wykładzin dywanowych” – na jakie wykładziny, czy zamówienie obejmuje wymianę wykładzin?

            Odpowiedź: Wykładzin nie należy ujmować w ofercie.

            7. Projektuje się żaluzje o odporności ogniowej EI60 – na rynku brak jest takich rozwiązań - czy zamawiający ma tu na myśli kurtyny o odporności EI60? Jeżeli żaluzje proszę o podanie modelu?

            Odpowiedź: Należy zamontować kurtyny.

            8. Proszę o zamieszczenie na stronie ekspertyzy i postanowienia KW PSP w rozdzielczości umożliwiającej jej odczytanie.

            Odpowiedź: Ekspertyza w .zip została dołączona jako odrębny plik.

            9. W ramach wykonania instalacji przeciwpożarowego wyłącznika prądu jakie urządzenie ma służyć jako rozłącznik/wyłącznik?

            Odpowiedź: Urządzenie wyłączające – rozłącznik.

            10. Co zamawiający rozumie przez : Zbiorcza instalacja wyłączenia pożarowego?

            Odpowiedź: Pod tym pojęciem rozumie się instalację oddziaływującą zarówno na napięcie sieciowe jak i agregatu.

            11. Co zamawiający rozumie przez Zasilacz w Zbiorczej instalacji wyłączenia pożarowego?

            Odpowiedź: Pod tym pojęciem rozumie się urządzenie zasilające cewki wybijakowe wyłączników

            12. Oświetlenie awaryjne – brak obliczeń, części opisowej projektu, opisu parametrów opraw. Czy oznacza to że zamawiający zaakceptuje każdą oprawę posiadającą niezbędne certyfikaty o czasie działania 2 godziny i mocy wskazanej w przedmiarze?

            Odpowiedź: Parametry opraw – strumień 200 lm w czasie 2h.

            13. W części rysunkowej brakuje opraw doświetlających teren zewnętrzny – czy świadomie zrezygnowano z takich opraw i należy je pominąć?

            Odpowiedź: Instalację wykonać zgodnie z projektem.

            14. Brak kalkulacji długości pętli w projekcie SSP. 

            Odpowiedź: Długość pętli należy przyjąć zgodnie z projektem – rzuty

            15. Do sterowania siłowników wszyscy znani producenci zalecają przewody dwu lub trzy żyłowe – dlaczego w projekcie przyjęto przewody czterożyłowe?

            Odpowiedź: Przewody należy położyć zgodnie z projektem.

            16. Centralka MCR9705 – nie jest centralką SSP a centralką oddymiana w związku z tym nie może realizować funkcji wskazanych w projekcie – proszę o podanie parametrów centralki jakie należy przyjąć do projektu?

            Odpowiedź: Należy jako centralkę SSP przyjąć centralkę realizującą funkcję centralki SSP

            17. Proszę o podanie modelu liniowego sygnalizatora optyczno akustycznego? – naszym zdaniem takie certyfikowane urządzenie nie istnieje

            Odpowiedź: Sygnalizator optyczny liniowy można zastąpić sygnalizatorem zasilanym i sterowanym oddzielną linią

            18. Brak informacji w projekcie SSP w zakresie generowanych sterowań – proszę o informację który moduł jakie sterowanie generuje – oraz sposób wykonania tego sterowania. 

            Odpowiedź: Moduły  wejść – wyjść sterują i przyjmują sygnały z urządzeń, przy których są zlokalizowane (rzuty)

            19. W części rysunkowej jest tylko informacja że moduł ma współpracować z instalacją KD. Czy instalacja KD jest wykonana w budynku czy należy ją wykonać? Brak takiej instalacji w przedmiarze.

            Odpowiedź: KD przy wejściu głównym – jednostronny i nie wymaga wpięcia do systemu sygnalizacji pożaru.

            20. Proszę o przedstawienie sposobu sterowania instalacją KD?

            Odpowiedź: Moduł odcina sterowanie napięcia.

            21. Na schemacie instalacji ppoż brakuje modułów sterujących, na rzutach występują ale prowadzenie ich jako elementów liniowych w systemie pętlowym jest bezcelowe – proszę o informację jakiej instalacji moduły sterujące są częścią, jak należy je połączyć z urządzeniami sterowanymi. Jak mają być wpięte do centrali SSP?

            Odpowiedź: Należy wycenić ilości wskazane na rzutach przy założeniu realizacji zadania zgodnie z celem jakiem ma służyć

            22. W projekcie SSP brak informacji o sposobie wykonania linii sterowniczych – proszę o informację w jaki sposób mają być wykonane sterowania?

            Odpowiedź: Linie sterowania i osprzęt ich mocowania E90.

            23. Na projekcie rozdzielnicy głównej przedstawiony jest moduł instalacji SAP połączony z miernikiem parametrów sieci przewodem YKSY 5x2,5mm2 – z informacji posiadanych przez nas na rynku nie istnieją moduły w które można wpiąć przewód o takim przekroju – proszę o podanie przykładowego modułu? 

            Odpowiedź: Przewód dostosować do terminali

            24. Na projekcie rozdzielnicy głównej przedstawiony jest moduł instalacji SAP połączony z miernikiem parametrów sieci przewodem YKSY 5x2,5mm2 – moduły dostępne na rynku monitorują stan zestyków przy pomocy 2 żył – do czego mają być wykorzystywane 3 nadmiarowe żyły?

            Odpowiedź: Wykonać zgodnie z projektem

            25. W budynku projektuje się układ SZR jednak agregat ma wysterować po zaniku napięcia i otrzymaniu sygnału z SSP – proszę o informację w jaki sposób zapewnić takie sterowanie –tj. brak startu agregatu w momencie zaniku napięcia – przed podaniem sygnału z SSP?

            Odpowiedź: Agregat ma wystartować wtedy i tylko wtedy gdy stwierdzony jest brak napięcia na instalacji zasilania podstawowego i aktywowana jest przez centralkę praca wentylatora napowietrzenia. Napięcie sterownicze pobrać z napięcia centralki . Napięcie niezbędne dla startu agregatu – z akumulatora agregatu.

            26. W schemacie sterowania do linii czujek systemu oddymiania produkcji D+H wpięte są moduły kontrolno sterujące – wg naszej wiedzy żadne z dostępnych na rynku urządzeń nie ma modułów pozwalających na wpięcie ich w linie czujek  - proszę o podanie konkretnego rozwiązania.

            Odpowiedź: Należy przyjąć system umożliwiający takie rozwiązanie  (Schrack) lub sterowanie zapewnić oddzielną linią E90

            27. Ilo wyjściowe centrale przyjąć do wyceny (wyjścia sterujące)?

            Odpowiedź: Należy wycenić centrale o ilości wejść i wyjść zapewniających realizację wyznaczonych przez system zadań z zapasem 20%.

            28. Proszę  o podanie sposobu otwierania okien i konsoli jakie należy przyjąć do wyceny.

            Odpowiedź: Okna należy otwierać siłownikami wskazanymi na rysunku.

            29. Brak scenariusza pożarowego zgodnie w wymaganiami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz. 1137 z późn. zm.). Proszę o zamieszczenie scenariusza wg. Którego należy wykonać sterowania zaplanowane w obiekcie.

            Odpowiedź:

            Scenariusz pożarowy

            Wstęp

            Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie uzgodnienia projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121 z 2003r., poz. 1137) nakazuje opracowanie scenariusza rozwoju zdarzeń w czasie pożaru.

            Scenariusz zawiera procedury oraz kolejność działań odpowiednich służb i wymagane zachowanie się użytkowników obiektu, a także sekwencję pracy urządzeń przeciwpożarowych w przypadku powstania pożaru.

            Wyrycie pożaru przez pracownika obiektu i uruchomienie ręcznego ostrzegawcza pożaru (ROP) lub przez czujkę pożarową jest przekazywane do centrali sygnalizacji pożaru.

            Odpowiednio zaprogramowana centralka (CSP) uruchamia funkcję wykonawcze i sterujące pracą odpowiednich urządzeń mających za zadanie:

            • Odcięcie strefy pożarowej, w której powstał pożar od pozostałej części obiektu (ma to na celu możliwe długie nie alarmowanie osób znajdujących się w innych strefach pożarowych, a decyzję o ich ewentualnej ewakuacji powinna być podjęta przez służby ratownicze),
            • Odcięcie odpływu gazu do instalacji wewnętrznej obiektu.

            Obowiązuje przepis, znajomość występujących zagrożeń dla osób znajdujących się w budynku, jak i dla samego obiektu, aktualny stan wiedzy technicznej i technicznej możliwości oferowanych na rynku urządzeń przeciwpożarowych, wymagają zintegrowania pracy urządzeń przeciwpożarowych i innych technicznych instalacji w jeden wspólny system, który będzie sterowany centralą systemu sygnalizacji pożaru (SSP).

            Ogólne informacje o obiekcie

            Budynek jest wyposażony w następujące instalacje:

            -          Wewnętrzną instalację wodociągową i kanalizacyjną

            -          Instalację grzewczą

            -          Instalację gazową

            -          Instalację elektryczną wewnętrzną

            -          Instalację wentylacyjną

            -          Instalacje nisko prądowe ( sieć komputerowa, domofonowa itp.)

            Budynek wraz z zapleczem kuchennym i gospodarczym wybudowano w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Z uwagi na potrzeby lokalowe część pomieszczeń na piętrze budynku została zaadoptowana na nowy oddział. W pomieszczeniach były wykonywane remonty bieżące. Główne wejście do budynku prowadzi od strony elewacji tylnej poprzez drzwi zewnętrzne szerokości skrzydła nie blokowanego 90 cm. Niezależnie od tego pomieszczenia usytuowane na parterze, przeznaczone na pobyt dzieci wyposażono w bezpośrednie wyjścia na zewnątrz. Na poziomie piętra usytuowano taras z bezpośrednim wyjściem z sal przeznaczonych dla dzieci.

            Charakterystyka zagrożenia pożarowego

            Została przedstawiona w ekspertyzie technicznej będącej załącznikiem do scenariusza pożarowego (w posiadaniu inwestora)

            Kwalifikacja pożarowa obiektu

            Została przedstawiona w ekspertyzie technicznej będącej załącznikiem do scenariusza pożarowego (w posiadaniu inwestora)

            Klasa odporności pożarowej

            Została przedstawiona w ekspertyzie technicznej będącej załącznikiem do scenariusza pożarowego (w posiadaniu inwestora)

            Instalacja sygnalizacji pożaru i sterowania systemem oddymiania klatki KL 2 oraz systemem zapobiegania zadymieniu klatki KL 1

            Obie klatki na wszystkich poziomach wyposażone zostaną w optyczne czujniki dymu oraz ręczne przyciski przewietrzania.

            Dodatkowy czujnik dymu zaprojektowano w pomieszczeniu

            Centralka aktywować będzie urządzenia służące odymianiu klatki KL 2 i zapobiegające zadymieniu klatki KL 1

            Instalacja wyłącznika przeciwpożarowego prądu

            Projektuje się wyłącznik przeciwpożarowy prądu z wyzwalaczem nadprądowym zlokalizowany przy wejściu głównym.

            Instalacja oświetlenia awaryjnego

            Obie klatki i poziome drogi ewakuacyjne objęte zostaną instalacją oświetlenia ewakuacyjnego

            Instalacja hydrantowa

            Zaprojektowano rozłączną od instalacji wody bytowej instalację hydrantową z hydrantami HP25 wykonaną z rur stalowych ocynkowanych. Zaprojektowano zawór priorytetu wody pożarowej.

            OPIS WSPÓŁDZIAŁANIA ELEMENTÓW INSTALACJI

            Zaprojektowano jako rezerwowe źródło napięcia dla instalacji przeciwpożarowej agregat prądotwórczy w obudowie zewnętrznej zlokalizowanym na konsoli przyściennej. Rozdzielnica agregatu zasilana jest z rozdzielnicy głównej. Agregat wyprowadza moc na wewnętrzną linię zasilającą doprowadzoną do rozdzielnicy głównej, w której w części rozbudowanej, projektuje się SZR oraz wyłącznik p-pożarowy.

            Z rozdzielnicy głównej zaprojektowano linię zasilania wentylatora o mocy 4 kW wyposażonego w przemiennik częstotliwości. Aktywacja pracy agregatu następuje z instalacji SAP poprzez liniowy moduł przekaźnikowy i następuje wtedy i tylko wtedy gdy system sygnalizacji pożaru wykaże zadymienie w klatce nr 1 a brak jest napięcia zasilania podstawowego.

            Zaprojektowano system sygnalizacji pożaru z centralką zabudowaną w komunikacji 1 piętra i podcentralkami, połączonymi komunikacyjnie z centralką i zlokalizowanymi w klatkach schodowych. Podcentralki te pełnią rolę kontrolerów sterujących pracę urządzeń oddymiania – w klatce nr 2 i zapobiegania zadymieniu – w klatce nr 1. Wszystkie linie zasilania prowadzić przewodami o 90-cio minutowej odporności ogniowej.

            Jako detektory dymu zaprojektowano czujniki optyczne dymu. Ponadto klatki wyposażone w ręczne przyciski oddymiania i uruchamiające instalację zapobiegającą zadymieniu. Siłownki drzwiowe winny mieć mechanizm odblokowania dla ręcznego otworzenia drzwi, oraz siłę nie mniejszą niż 500 N. Siłowniki okien – siłę 300 N. Siłowniki winny zapewnić otwieranie okien i drzwi do kąta 90 stopni.

            Na szachtach wind zaprojektowano żaluzje EI60 uruchamiane w przypadku detekcji pożaru przez system SAP.

            Urządzenia p-poż powinny posiadać aktualne na dzień odbioru świadectwa dopuszczenia CNBOP.

            SEKWENCJA ZDARZEŃ

            Instalacja sygnalizacji pożaru

            • wykrycie pożaru przez instalację sygnalizacji pożaru (samoczynnie lub poprzez
            uruchomienie ręcznego sygnalizatora pożaru),

            Uruchomienie wszystkich sygnalizatorów optyczno- akustycznych

            Zamknięcie kurtyn  

            Instalacja sterowania systemem zapobiegania zadymieniu klatki KL 1

            • wykrycie pożaru przez instalację sygnalizacji zadymienia klatki KL1  (samoczynnie lub poprzez uruchomienie ręcznego przycisku),
            • przejście centralki w stan alarmu,

            Przekazanie sygnału do centralki sygnalizacji pożaru

            Centralka sygnalizacji pożaru monitoruje obecność napięcia sieciowego w rozdzielnicy głównej.

            Centralka sygnalizacji pożaru wydaje komendę :

            Uruchomienie wszystkich sygnalizatorów optyczno- akustycznych

            Zamknięcie kurtyn  

            W przypadku obecności napięcia sieciowego

            Uruchomienia wentylatora napowietrzania

            Otworzenia wszystkich okien wypływu powietrza

            W przypadku braku obecności napięcia sieciowego

            Uruchomienia agregatu

            Przyjęcia sygnału obecności napięcia generowanego przez agregat:

            Uruchomienia wentylatora napowietrzania

            Otworzenia wszystkich okien wypływu powietrza

            Instalacja sterowania systemem oddymiania klatki KL 2

            • wykrycie pożaru przez instalację sygnalizacji zadymienia klatki KL2  (samoczynnie lub poprzez uruchomienie ręcznego przycisku),
            • przejście centralki w stan alarmu,

            Przekazanie sygnału do centralki sygnalizacji pożaru

            Otworzenia okna oddymiającego

            Otworzenia drzwi napowietrzania

            Z uwagi na prostą funkcję nie wykonuje się matrycy zdarzeń ( sekwencja zdarzeń w tym wypadku stanowi kolumnę jednokolumnowej matrycy zdarzeń)

             

            30. Czy projekty zostały uzgodnione z rzeczoznawcą ds. ppoż?

            Odpowiedź: Tak.

            31. W części opisowej architektury jest informacja o wyposażeniu budynku w 34szt gaśnice pianowe o pojemności 3dm3 – co daje 102 dm3 środka gaśniczego. Budynek ma 1377,74 m2 powierzchni całkowitej – co oznacza że dwukrotna ilość środka gaśniczego to ok. 86dm3 – z czego wynika zaprojektowanie dodatkowych gaśnic?

            Odpowiedź: Należy przyjąć ilość wyznaczoną w projekcie.

            32. W przedmiarze elektrycznym brak: - malowania bruzd, - akumulatorów dla central SSP, oddymiania i zapobiegania zadymieniu, - obudowy dla modułów, - mocowań PH90 dla przewodów o odporności ogniowej, - puszek instalacyjnych o odporności ogniowej dla sygnalizatorów , - prac związanych z uruchomieniem central – czy zamawiajacy dokona uruchomień we własnym zakresie? - gniazd do montażu czujek, - brak mocowań dla przewodów palnych, - brak zabezpieczeń instalacyjnych, - brak falowanika – czy zamówienie nie obejmuje dostawy ww. materiałów?

            Odpowiedź: Należy przyjąć ilość wyznaczoną w projekcie. Po stronie Wykonawcy jest doprowadzenie systemu (uruchomienie) do użyteczności i spełniania wymogów p. poż.

            33. W przedmiarze budowlanym brak informacji o konieczności zastosowania certyfikowanych okien oddymiających – czy w związku z tym zmawiający dopuszcza stosowanie okien niecertyfikowanych i wyposażenie ich w siłowniki?

            Odpowiedź: Obudowy , mocowania, zaczepu uchwyty akumulatorki , zaślepki gniazda, zabezpieczenia są materiałami pomocniczymi . Oferent powinien ująć je w cenach materiałów podstawowych, wraz z ze wszystkimi innymi akcesoriami, a także sprawdzeniami, badaniami, testami, w takich ilościach, aby zapewnić przekazanie Zamawiającemu instalację o cechach zapewniających odbiór i eksploatację.

            34. W jaki sposób ma być wykonane zasilanie - żaluzji ppoż, jakim napięciem, przewodem?

            Odpowiedź: Żaluzję należy zasilić napięciem znamionowym dostarczonego urządzenia z centralki sygnalizacji pożaru kablem E90.

            35. Brak informacji ile wyjść/wejść mają mieć moduły?

            Odpowiedź: Ilość wejść i wyjść modułów zależna jest od typu systemu wybranego przez dostawcę. Z uwagi na różnorodność typów , nie określa się ilość wejść i wyjść przypadających na jeden moduł.

            36. Na schemacie wpisano centralę SSP Mercor – w przedmiarach są przyciski MCP -545 Schrack – takie zestawienie urządzeń spowoduje że system nie będzie w ogóle działał.

            Odpowiedź: Obecność na schemacie napisu producenta i w przedmiarze typu przycisku jest przypadkowa. Projekt nie wskazuje typu i producenta.

            37. W części opisowej architektury jest informacja : „Przy zejściach do piwnic w obu klatkach projektuje się barierki ochronne” – o jakie barierki chodzi? Barierki nie zostały uwzględnione w przedmiarach.

            Odpowiedź: Rysunek barierki został załączony do odpowiedzi i należy ją przyjąć do wyceny.

            38. Brak kalkulacji zasilania rezerwowego dla instalacji SSP.

            Odpowiedź: Kalkulacja zasilania rezerwowego została wykonana a na jej podstawie przyjęty agregat.

            39. Brak kalkulacji obciążalności wyjść sterujących poszczególnych central – jakiej mocy centrale przyjąć do wyceny?

            Odpowiedź: Kalkulacja obciążenia wskazywałaby jednoznacznie producenta i nie będzie załączona.

            40. W projekcie nie uwzględniono modułu do monitorowania stanu pracy centralki na klatce K1 – co oznacza że system SSP nie będzie posiadał informacji o zadziałaniu  centralki oddymiania – a co za tym idzie agregat prądotwórczy nigdy nie uruchomi się.  

            Odpowiedź: Należy wycenić moduł monitorujący centralek w klatce K1 i K2 w kosztach centralki.

             

            PYTANIA C.

            Proszę o informację czy Wykonawca w swojej ofercie ma ująć dostawę gaśnic. Brak takiej pozycji w przedmiarach. Jeśli tak, proszę o uzupełnienie przedmiarów.

            Projekt mówi: „Zaprojektowano wyposażenie budynku w gaśnice pianowe 3dm3 w ilości dwukrotnie większej od normatywnej to jest 34 szt.”. Na rynku nie występują gaśnice o takiej pojemności. Dodatkowo w przedszkolu nie ma potrzeby stosowania gaśnic pianowych. Proszę o informację czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie gaśnic proszkowych. Proszę również o określenie poprawnej pojemności oraz ilości gaśnic, które Zamawiający ma ująć w swojej ofercie.

            Odpowiedź :

            W wycenie należy przyjąć ilość i typ podanych w projekcie. 

             

            Pytanie 1

            W SIWZ zapisano: „Liczba punktów w kryterium „długość gwarancji” (T - waga 5%) zostanie przydzielona dyskretnie”. Proszę o określenie co dokładnie Zamawiający rozumie pod zaznaczonym pojęciem.

            Odpowiedź : Punty zostaną przydzielone w zależności od długości gwarancji w formie „skokowej”. „Dyskretność” należy rozumieć w rozumieniu statystyczno – matematycznym.

             

            Pytanie 2

            Paragraf 10. Punkt 1. Podpunkt 1. Prosimy o zmniejszenie kary do 0,5% za każdy dzień opóźnienia

            Zamawiający nie dokonuje modyfikacji.

             

            Pytanie 3

            Paragraf 10. Punkt 1.Podpunkt 4. Prosimy o zmniejszenie kary do 0,5% za każdy dzień opóźnienia.

            Ze względy na fakt, że prace można prowadzić tylko 2 miesiące (okres wakacyjny) zamawiający pozostawia kary jako element mobilizacyjny.

             

            Pytanie 4

            Paragraf 10. Punkt 1. Podpunkt 5. Prosimy o zmniejszenie kar do 0,5% za każdy dzień.

            Ze względy na fakt, że prace można prowadzić tylko 2 miesiące (okres wakacyjny) zamawiający pozostawia kary jako element mobilizacyjny.

             

            Pytanie 5

            Proszę o potwierdzenie, że Wykonawca w swojej ofercie ma ująć tylko drzwi i okna przedstawione na zestawieniu stolarki, rys. A5.

             Odpowiedź : - Należy wycenić ilości drzwi wskazane projektem i przedmiarem. W każdym przypadku należy przyjmować ilości wyższe.

             

            Pytanie 6

            Proszę o wyjaśnienie czego dotyczy pozycja 21 przedmiaru wod-kan. Jakie prace Wykonawca ma ująć w swojej ofercie?

            Odpowiedź : Nie należy wyceniać pozycji

             

            Pytanie 7

            Proszę o wyjaśnienie skąd ilości malowania zewnętrznej elewacji przedstawiona w przedmiarze budowlanym w poz. 10. Z udostępnionej dokumentacji nie sposób zliczyć powierzchnie. Proszę o uzupełnienie dokumentacji, która w sposób jednoznaczny umożliwi Wykonawcy wycenę prac.

            Odpowiedź : Wycenić w ofercie zgodnie z zapisem

             

            Pytanie 8

            Założone w projekcie okno oddymiające dla klatki K2 (wymagana powierzchnia czynna wg PN-B-02877-4: 5% rzutu, czyli 14,6*5% = 0,73m2) będzie zbyt małe, aby zapewnić zgodność z wymogami oddymiania. Norma wymaga, aby otwór pojedynczego elementu oddymiającego był nie mniejszy niż 1,00m2, co w przypadku okna 90x90 będzie niemożliwe do spełnienia. Dodatkowo, okno 90x90 nie osiągnie wymaganej powierzchni czynnej oddymiania. Proszę o potwierdzenie, że projekt oddymiania grawitacyjnego klatki K2 został wykonany poprawnie i wykonawca w kalkulacji ma przyjąć elementy systemu zgodnie z projektem ?

            Odpowiedź : - Wycenić w ofercie zgodnie z normą – 1 m2

             

            Pytanie 9

            Przyjęty w projekcie system przeciw zadymieniu klatki K2 nie posiada świadectwa dopuszczenia CNBOP. System ten nie zostanie odebrany przez Straż Pożarną. Proszę o informację czy pomimo tego Wykonawca ma skalkulować system w oparciu o urządzenia zawarte w projekcie i Zamawiający dysponuje pozytywną opinią Straży Pożarnej o odbiorze systemu zgodnie z dokumentacją.

            Odpowiedź : - Projekt nie wskazuje systemu , a wszelkie opisy wskazujące na typ urządzenia są przypadkowe i nie wiążące wykonawcy

             

            Pytanie 10

            W związku z zadanymi do tej pory pytaniami prosimy o przełożenie terminu składania ofert o 5 dni roboczych.

            Zamawiający nie dokonuje zmiany terminów.

             

            PYTANIA D

            Pytanie 1

            Proszę o informację czy drzwi o symbolach D2, D3, D4 mają być wykonane jako stalowe? Brak opisu w dokumentacji.

            Odpowiedź: Drzwi o symbolach D2, D3, D4 mają posiadać klasę odporności ogniowej wskazaną na zestawieniu i rzutach , bez wskazania materiału.

             

            Pytanie 2

            Proszę o informację, czy drzwi o symbolach D5, D6 mogą być wykonane jako płycinowe?

            Odpowiedź: Tak

             

            Pytanie 3

            Przedmiar budowlany mówi o zamontowaniu okien PCV wraz z siłownikami (poz. 18 oraz 19). Dodatkowo pozycja 28 tego samego przedmiaru również mówi o montażu siłowników okiennych. Proszę o informację, czy te pozycję dotyczą tych samych siłowników czy o montażu dodatkowych? Analogiczna sytuacja występuje z siłownikiem drzwiowym.

            Odpowiedź: Pozycje dotyczą tych samych siłowników

             

            Pytanie 4

            Proszę o podanie wymiarów kurtyn. Brak opisu - Proszę o podanie parametrów jakie muszą spełniać oraz podanie prawidłowej klasy.

            Odpowiedź: Wymiary kurtyn – żaluzji i klasa jest wskazana w dokumentacji

             

            Pytanie 5

            Proszę o zamieszczenie rysunku oraz opisu konstrukcji stalowej pod agregator.

            Odpowiedź: Opis konstrukcji oraz lokalizacja są wskazane na rzucie.

             

            Pytanie 6

            W projekcie przywołano agregat ZGI 25, agregat taki ma moc 20kW, w tym samym opisie wskazano na konieczność zastosowania agregatu o mocy 30kW. Proszę o podanie prawidłowego typu agregatu.

            Odpowiedź: Wszelkie wskazania typu są przypadkowe i nie wiążą dostawcy. Moc zgodnie z projektem

             

            Pytanie 7

            Dla klatki numer 2 powinno być okno certyfikowane z siłownikiem. Okno PCV z siłownikiem nie ma certyfikatu. Czy posiadają Państwo odstępstwo?

            Odpowiedź: Należy dostarczyć i zamontować okno z certyfikatem.- Materiał dowolny

             

            Pytanie 8

            Czy Wykonawca ma ująć w swojej ofercie dostawę oraz montaż żaluzji EI60 na szachtach wind?

            Odpowiedź: Brak takiej pozycji w przedmiarach. Tym samy nie należy wyceniać takiej instalacji.

             

            Pytanie 9

            W opisie projektowym napisano: „Drzwi w ścianach wydzielających klatki schodowe z trzymaczami elektromagnetycznymi”. Zestawienie stolarki nie mówi, w których drzwiach należy je zamontować. Proszę informację czy Wykonawca ma ująć elektrotrzymacze w wycenie. Jeśli tak, to przy jakich drzwiach i w jakich ilościach?

            Odpowiedź: Wykonawca nie uwzględnia elektrotrzymaczy w wycenie

             

            Pytanie 10

            Czy Wykonawca ma ująć w swojej ofercie dostawę gaśnic. Jeśli tak to jakich (parametry) oraz w jakiej ilości.

            Odpowiedź: Tak – ilość wskazana w dokumentacji

             

            Pytanie 11

            Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie §258 pkt. 1. Stosowanie do wykończenia Wnętrz materiałów łatwo zapalnych, których produkty termicznego rozkładu są bardzo toksyczne lub intensywnie dymiące jest zabronione oraz pkt. 2. Na drogach komunikacji ogólnej, służącej celom ewakuacji, stosowanie materiałów i wyrobów trudno zapalnych jest zabronione. W związku z powyższym prosimy o potwierdzenie, że w placówce nie występuje wykładzina łatwopalna. Odpowiedź: Nie dotyczy fazy przetargowej

             

            Pytanie 12

            Proszę o informację, czy Wykonawca ma ująć w swojej ofercie dostawę wykładzin. Proszę o określenie ilości oraz parametrów wykładziny. Brak takiej pozycji w przedmiarze – prosimy o uzupełnienie.

            Odpowiedź: Wykonawca nie wycenia dostawy wykładzin.

             

            Pytanie 13

            Prosimy o załączenie ekspertyzy pożarowej oraz postanowienie komendanta.

            Załączono jako odrębny plik .zip.

             

            Pytanie 14

            Proszę o informację czy projekty są uzgodnione z rzeczoznawcą pożarowym.

             Odpowiedź:Tak

             

            Pytanie 15

            Przedmiar budowlany poz. 11 jest zerowa. Proszę o wyjaśnienie co Zamawiający ma ująć w swojej ofercie oraz proszę o uzupełnienie przedmiaru.

            Odpowiedź: Zgodnie z przedmiarem

             

            Pytanie 16

            Proszę o wyjaśnienie zakresu ocieplenia budynku oraz wykonania wymiany styropianu na wełnę. Prosimy o udostępnienie przekrojów oraz rzutów elewacji obejmujących ten zakres.

            Odpowiedź:  Zamawiający dołącza skan z dokumentacji – wersja poprawiona.

             

            Pytanie 17

            W związku zadanymi pytaniami prosimy o przełożenie terminu składania ofert o 2 dni robocze.

            Zamawiający nie zmienia terminów.

            Aktualizacja 29.12.2015r. - powiadomienie o wyborze oferty

            Zamawiający informuje, że w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Dostosowanie budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego Nr 4 w Mławie do wymogów przepisów pożarowych”, -  złożono 3 oferty.

            Zamawiający wybrał do realizacji zadania ofertę numer 1:

             

            P.P.H.U. BESTBUD TATIANA BAZYLAK

            Stary Lubotyń 74

            07-303 Stary Lubotyń

             

            Cena ofertowa brutto: 345 340,04

            (słownie złotych brutto: trzysta czterdzieści pięć tysięcy trzysta czterdzieści 04/100 złotych).

             

            Wybrana oferta była najkorzystniejsza i zdobyła w kryterium Cena 95%:  95 pkt

            Okres gwarancji 5%: 5 lat – 5pkt

            Razem: 100pkt

             

            Przewidywany termin podpisania umowy: po 29.12.2015r.

            Zestawienie złożonych ofert:

            L.p.

            Nazwa i adres wykonawcy

            Ilość punktów w kryterium cena

            Ilość punktów w kryterium okres gwarancji

            Razem ilość punktów

            1

            P.P.H.U. BESTBUD TATIANA BAZYLAK

            Stary Lubotyń 74, 07-303 Stary Lubotyń

            95

            5

            100

            2

            LEGAR Sp. z o.o.

            ul. Polna 32, 13-200 Działdowo

            91,60

            5

            96,60

            3

            ELEKTROMAR Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Marcin Korbik

            Ul. Wojska Polskiego 65B, 62-031 Luboń

            58,11

            5

            63,11

             

            Podmiot udostępniający informację: Piotr Tomaszewski
            Osoba odpowiedzialna za informację: Krzysztof Jaros
            Osoba wprowadzająca informację: Piotr Tomaszewski
            Data wytworzenia informacji: 10.12.2015 10:05:11
            Data ostatniej modyfikacji: 14.12.2023 11:53:37
            Liczba odsłon: 0
            Pokaż rejestr zmian
            Data Osoba dokonująca zmian Opis zmiany
            14.12.2023 11:53:37 admin_vobacom edycja strony
            29.12.2015 10:29:54 Piotr Tomaszewski edycja strony
            21.12.2015 14:59:57 Piotr Tomaszewski edycja strony
            10.12.2015 10:08:37 Piotr Tomaszewski edycja strony
            10.12.2015 10:06:56 Piotr Tomaszewski edycja strony
            10.12.2015 10:05:11 Piotr Tomaszewski strona została dodana