Opublikowano na: Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława (bip.mlawa.pl)
Autor: Piotr Tomaszewski
Doradztwo prawne dotyczące weryfikacji przygotowanych dokumentacji przetargowych na roboty budowlane i nadzór inwestorski związanych z realizacją projektu pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława”
Aktualizacja 23.11.2016 - dodatkowe informacje; Aktualizacja 25.11.2016 - dodatkowe informacje; Aktualizacja 30.11.2016- pytania i odpowiedzi; Aktualizacja 02.12.2016r. - powiadomienie o złożonych ofertach
ZAPROSZENIE
Miasto Mława zaprasza do złożenia oferty na:
Doradztwo prawne dotyczące weryfikacji przygotowanych dokumentacji przetargowych na roboty budowlane i nadzór inwestorski związanych z realizacją projektu pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława”.
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne dotyczące weryfikacji dwóch przygotowanych dokumentacji przetargowych związanych z realizacją projektu pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława” na:
- roboty budowlane;
- nadzór inwestorski;
Zakres zamówienia dla każdej z dokumentacji obejmuje w szczególności:
- weryfikację Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami;
- weryfikację umowy będącej załącznikiem do SIWZ pod względem zgodności
z obowiązującymi przepisami; - przeprowadzenie analizy ryzyk pod względem zaproponowanych w SIWZ kryteriów oceny, warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw do wykluczenia Wykonawców;
- przeprowadzenie analizy ryzyk pod względem zaproponowanych w umowie zapisów mających odzwierciedlenie w realizacji zamówienia;
- zaproponowanie zapisów w SIWZ i umowie mających na celu zmniejszenie ilości występujących ryzyk.
Z przeprowadzonej weryfikacji Wykonawca sporządzi odrębny dokument dla każdej z dokumentacji i przekaże Zamawiającemu w wersji papierowej w ilości 2 egz. i w wersji elektronicznej na płycie CD w 2 egz.
Postępowanie jest realizowane w ramach umowy nr POIS.02.03.00-00-0034/16-00
o dofinansowanie realizacji projektu pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława” w ramach działania 2.3 „Gospodarka wodno – ściekowa w aglomeracjach” II oś priorytetowa „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Zamówienie realizowane jest na podstawie Regulaminu procedur udzielania zamówień publicznych stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 81/2016 Burmistrza Miasta Mława z dnia 31.05.2016r.
Przedmiot umowy należy wykonać:
1) weryfikację dokumentacji przetargowej na roboty budowlane w nieprzekraczalnym terminie do 16.12.2016 r.
2) weryfikację dokumentacji przetargowej na nadzór inwestorski w nieprzekraczalnym terminie do 10.01.2017 r.
Warunki ubiegania się o zamówienie.
O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, posiadający wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że dysponuje osobą lub osobami które:
- posiadają uprawnienia do świadczenia obsługi prawnej zgodnie z obowiązującymi przepisami - jest wpisany na listę radców prawnych lub listę adwokatów lub jest prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ust. z dnia 05.07.2002 roku o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP. (należy załączyć dokument potwierdzający prawo wykonywania zawodu radcy prawnego/adwokata wydany przez właściwą Okręgową Izbę Radców Prawnych/ Okręgową Izbę Adwokacką).
- posiadają doświadczenie w przygotowaniu dokumentacji przetargowej lub przeprowadzaniu weryfikacji dokumentacji przetargowej dla podmiotów zobowiązanych do stosowania ustawy prawo zamówień publicznych – w ostatnich trzech latach, a jeżeli okres działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonywali tego rodzaju czynności dla co najmniej dwóch podmiotów zobowiązanych do stosowania ustawy prawo zamówień publicznych (należy wypełnić Załącznik nr 2 i załączyć dokumenty potwierdzające wykonywanie ww. czynności dla podmiotów zobowiązanych do stosowania ustawy prawo zamówień publicznych).
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie je do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- oferta spełnia wymagania określone niniejszym zamówieniem,
- oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,
- Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymogami Zamawiającego.
Z postępowania wyklucza się wykonawców, o których mowa w § 1 ust 9 Regulaminu procedur udzielania zamówień publicznych stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 81/2016 Burmistrza Miasta Mława z dnia 31.05.2016r.
Ofertę należy złożyć do dnia 01.12.2016r. do godz. 10.00 na adres Urząd Miasta Mława,
ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława (Kancelaria Urzędu) lub na adres e-mail: aglomeracja[1]mlawa [dot] pl (aglomeracja[at]mlawa[dot]pl)
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
Cena ofertowa - 100%
W trakcie oceny kolejno rozpatrywanym ofertom przyznane zostaną punkty:
dla kryterium cena, według wzoru: C=(Cmin / Coferta) * 100 pkt., gdzie Cmin oznacza najniższą cenę zaoferowaną w postępowaniu, a Coferta cenę badanej oferty.
Warunki umowy
- Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego opisu oraz danych zawartych w ofercie
w treści zgodnej z załącznikiem do opisu przedmiotu zamówienia - Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy oraz zmian dotyczących zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymóg zamawiającego.
Szczegółowe postanowienia umowy zawarte są w Załączniku nr 3.
CPV 79100000-5 Usługi prawnicze
W załączeniu:
1) Załącznik nr 1 – formularz oferty;
2) Załącznik nr 2 – wykaz obsługiwanych podmiotów;
3) Załącznik nr 3 – wzór umowy.
Aktualizacja 23.11.2016 - dodatkowe informacje
Zamówienia będą realizowanie w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów "unijnych".
Aktualizacja 25.11.2016 - dodatkowe informacje
Zamówienie nie obejmuje weryfikacji dokumentacji technicznej oraz przedmiarów robót.
Aktualizacja 30.11.2016- pytania i odpowiedzi
1. Warunki udziału w postępowaniu.
1.1.
Czy Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi być radcą prawnym, adwokatem lub prawnikiem o jakim mowa w zapytaniu? Czy dla właściwej realizacji zamówienia nie wystarczy, że Wykonawca będzie posiadał wykształcenie wyższe potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia niezbędnego do właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, np. wykształcenie wyższe – tytuł magistra administracji oraz studia podyplomowe z zakresu Prawa zamówień publicznych?
Odpowiedź 1.1: Zamawiający podtrzymuje postawiony w postępowaniu wymóg.
1.2
W przypadku doświadczenia w przygotowaniu dokumentacji przetargowej – opisany przez Państwa wymóg dotyczy posiadania doświadczenia w zakresie weryfikacji lub przygotowania dokumentacji przetargowej dla minimum 2 podmiotów zobowiązanych do stosowania Pzp. Na ile ma dla Państwa znaczenie ilość przygotowanych lub zweryfikowanych dokumentacji przetargowych? Proszę o przeanalizowanie czy ww. warunek nie powinien uwzględniać również możliwości przygotowania lub weryfikacji dokumentacji przetargowej dla jednego podmiotu zobowiązanego do stosowania Pzp, ale przy określonej liczbie postępowań, np. weryfikacja lub przygotowanie dokumentacji przetargowej dla minimum jednego podmiotu zobowiązanego do stosowania Pzp w ilości postępowań nie mniejszej w okresie ostatnich 3 lat niż …. ( określona przez Państwa liczba postępowań) ?. Dodam tylko, że ilość podmiotów, dla których była przeprowadzona weryfikacja lub przygotowane postępowania nie ma tak istotnego znaczenia, jak ilość samych postępowań. Postawiony przez Państwa warunek udziału w postępowaniu nie jest w mojej ocenie zgodny z zasadą równego traktowania Wykonawców. Doświadczenie potwierdza nie tyle ilość podmiotów, dla których Wykonawca wcześniej świadczył tożsame usługi, co liczba wykonanych należycie usług. Wykonawca, który przygotowywała dokumentację przetargową dla dwóch podmiotów, dla każdego po jednej dokumentacji, może mieć mniejszą wiedzę i doświadczenie od Wykonawcy, który przygotował 10 postępowań dla jednego podmiotu.
Odpowiedź 1.2: Zamawiający podtrzymuje postawiony w postępowaniu wymóg.
2. Proszę o doprecyzowanie w opisie przedmiotu zamówienia zakresu przeprowadzenia analizy rynku pod względem zaproponowanych w SIWZ kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw do wykluczenia oraz analizy rynku pod względem zaproponowanych w umowie zapisów mających odzwierciedlenie w realizacji zamówienia. Na czym mają polegać te analizy? Czy chodzi o zweryfikowanie właściwego doboru kryteriów oceny ofert i warunków udziału w postępowaniu mających służyć jak najlepszemu wyborowi oferty i jak najlepszej realizacji przedmiotu zamówienia? Bardzo proszę o szczegółowe wyjaśnienie tego zapisu.
Odpowiedź 2: Zamawiający przeanalizował ponownie opis przedmiotu zamówienia i nie widzi potrzeby doprecyzowania zapisów. Zamawiającemu chodzi w szczególności o przeanalizowanie ryzyk, które mogą wystąpić ze względu na zastosowanie danych zapisów lub wymogów lub w przypadku ich pominięcia.
3. Czy w przypadku wykonawców będących osobami fizycznymi Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia w oparciu o umowę o działo lub umowę zlecenie? Jeśli nie proszę o uzasadnienie.
Odpowiedź 3: Tak
4. Czy Zamawiający posiada aktualną dokumentację projektową służąco do właściwego opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane? Czy dokumentacja wykonana jest zgodnie z obowiązującą, znowelizowaną ustawą Pzp?
Odpowiedź 4: Tak.
5. Czy Zamawiający dopuszcza przekazanie dokumentacji z weryfikacji na innym nośniku niż CD, np. pendrive?
Odpowiedź 5: Tak, o ile nośnik pozostanie własnością zamawiającego.
6. Proszę o przesłanie Regulaminu procedur udzielania zamówień publicznych stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 81/2016 Burmistrza Miasta Mława z dnia 31.05.2016 r.
Odpowiedź 6: Plik .pdf został załączony do ogłoszenia.
7. Proszę o podanie szacunkowej wartości zamówienia odrębnie na roboty budowlane i odrębnie na usługę nadzoru.
Odpowiedź 7: Szacunkowa wartość robót na roboty budowlane: 19 464 133,27 zł netto - ustalenie w listopad 2016
w przeliczeniu na EURO (4,1749 zł) wynosi: 4 662 179,52euro
Nadzór inwestorski: 190 138,23zł w przeliczeniu na EURO (4,1749 zł) wynosi: 45 543,18euro
8. Czy Zamawiający zamierza w jednym czy dwóch postępowaniach udzielić przedmiotowe zamówienie?
Odpowiedź 8: Zamówienie na roboty budowlane będzie przeprowadzone w 8 postępowaniach, z tym , że Wykonawca ma zweryfikować wzorcową dokumentację przetargową na podstawie której będą przeprowadzane postępowania.
Zamówienie na nadzór inwestorski zostanie przeprowadzone odrębnym postępowaniem.
W związku z tym, że termin składania ofert upływa 1 grudnia 2016 r., a uzyskanie odpowiedzi na powyższe pytania jest niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty wnioskuję o przedłużenie terminu składnia ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach.
Zamawiający nie widzi potrzeby przedłużenia terminu składania ofert gdyż nie dokonuje zmian mających wpływ na postępowanie.
Aktualizacja 02.12.2016r. - powiadomienie o złożonych ofertach
Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęło 13 ofert.
Zestawienie złożonych ofert:
Lp. |
Nazwa i adres wykonawcy |
Kwota brutto |
Ilość punktów |
1 |
Grupa Doradcza Sienna Sp. z o.o., |
7 380,00 zł |
29,17 |
2 |
Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Nieścior, |
6 150,00 zł |
35 |
3 |
JMGJ Jaworska, Matusiak, Grześkowiak-Stojek, Jarnicka Kancelaria Prawna Sp. J., |
14 760,00 zł |
14,58 |
4 |
Bird & Bird Szepietowski i wspólnicy s.k., |
23 985,00 zł |
8,97 |
5 |
Pietrzyk Dubnicki i Wspólnicy Sp.k., |
9 678,87 zł |
22,24 |
6 |
"Kancelaria Radcy Prawnego" Piotr Ciołkiewicz, P.U.H. "HANEX" Grzegorz Modrzejewski, |
9 200,00 zł |
23,4 |
7 |
KPMZ.pl Zułucki, Pliś i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni Sp. P. z/s w Rzeszowie, |
6 148,77 zł |
35,01 |
8 |
Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o., |
6 150,00 zł |
35 |
9 |
WKB Wierciński, Kwieciński i Baehr Sp. K., |
43 050,00 zł |
5 |
10 |
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Sikorski, |
2 152,50 zł |
100 |
11 |
Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Szymko, |
4 920,00 zł |
43,75 |
12 |
Kancelaria Prawna Pieróg & Partnerzy, |
18 450,00 zł |
11,67 |
13 |
INVEST & CONSULTING GROUP Sp. z o.o., |
14 391,00 zł |
14,96 |
Data | Osoba dokonująca zmian | Opis zmiany |
---|---|---|
14.12.2023 11:48:22 | admin_vobacom | edycja strony |
02.12.2016 08:17:58 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
30.11.2016 11:16:38 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
25.11.2016 14:34:39 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
23.11.2016 15:20:04 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
23.11.2016 14:59:28 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
23.11.2016 14:52:38 | Piotr Tomaszewski | strona została dodana |
Adres źródłowy: https://bip.mlawa.pl/zamowienie-publiczne/doradztwo-prawne-dotyczace-weryfikacji-przygotowanych-dokumentacji