Opublikowano na: Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława (bip.mlawa.pl)
Autor: Piotr Tomaszewski
Budowa zbiornika retencyjnego przy skrzyżowaniu ul. Ciechanowskiej i ul. Dobrskiej w Mławie
Aktualizacja 07.08.2014r. - pytania i odpowiedzi, Aktualizacja 21.08.2014r. - powiadomienie o wyborze oferty
Budowa zbiornika retencyjnego przy skrzyżowaniu ul. Ciechanowskiej i ul. Dobrskiej w Mławie.
Numer ogłoszenia w BZP: 161661 - 2014; data zamieszczenia w BZP: 24.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Mława , Stary Rynek 19, 06-500 Mława, woj. mazowieckie, tel. 23 6546441, faks 23 6543652.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mlawa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa zbiornika retencyjnego przy skrzyżowaniu ul. Ciechanowskiej i ul. Dobrskiej w Mławie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa zbiornika retencyjnego przy skrzyżowaniu ul. Ciechanowskiej i ul. Dobrskiej w Mławie. Budowę należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną i przedmiarami robót. Zakres robót obejmuje m.in.: - budowę podziemnego zbiornika retencyjnego, - budowę studni rewizyjnych i połączeniowych, - budowę kanalizacji deszczowej (wprowadzenie kanalizacji do zbiornika). Zamówienie obejmuje także: poniesienie kosztów wynikających z zajęcia pasa drogowego, usunięcia ewentualnej kolizji z niezainwentaryzowaną infrastrukturą, kosztów wywózki, zagospodarowania we własnym zakresie nadmiaru ziemi i odpadów, odtworzenia stanu istniejącego terenu wykorzystywanego w czasie prowadzenia robót. W ofercie należy uwzględnić udzielenie gwarancji producenta na dostarczony i wbudowany zbiornik na min. 5 lat. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo - kosztorysowa, będąca załącznikiem do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.10-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 1 800,00 zł (słownie: tysiąc osiemset złotych i 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, na rachunek bankowy nr 40 8213 0008 2003 0400 9999 0005, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w ofercie. 4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia i godziny wyznaczonej na składanie ofert 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Jeżeli przed upływem terminu składania ofert Wykonawca wycofa się z przetargu, Zamawiający dokona zwrotu wadium w terminie 3-ch dni od daty pisemnego zawiadomienia o wycofaniu się. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, - wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wymagane wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej lub deszczowej na odcinku min. 100 mb.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - oświadczenie w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
uproszczony kosztorys ofertowy (pomocniczy do fakturowania częściowego).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy oraz zmian dotyczących: 1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy 1.1 zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: 1.1.1 warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami SST, w tym usług, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 1.1.2 klęski żywiołowe; 1.2 zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp. w szczególności: 1.2.1 odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.); 1.2.2 odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 1.2.3 niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; 1.2.4 wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze, nie przewidywane w SIWZ ; 1.3 zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: 1.3.1 wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; 1.3.2 konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń; 1.4 zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 1.4.1 odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, 1.4.2 wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadku o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo budowlane; 1.4.3 konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego -konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy; 1.4.4 konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy; 1.5 inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy 1.5.1 wystąpienie robót dodatkowych kolidujących i uniemożliwiających kontynuowanie robót podstawowych; 1.5.2 wystąpienie rażących błędów w dokumentacji uniemożliwiających kontynuowanie robót; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1.1 - 1.5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 2 Zmiany osobowe 2.1 zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, prawo geologiczne i górnicze lub innych ustawach, 2.2 zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymóg SIWZ 3 Zmiany organizacji spełniania świadczenia 3.1 zmiana szczegółowego harmonogramu wykonywania robót budowlanych bez zmiany ostatecznego terminu spełnienia świadczenia lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów spełniania świadczeń w ramach umowy; 3.2 zmiana zasad dokonywania odbiorów świadczonych usług lub robót, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego; 3.3 zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy; 4. Płatności 4.1 zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, 4.2 zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności częściowych na rzecz wykonawcy;. 5. Pozostałe zmiany 5.1 siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 5.2 zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu 5.3 rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 5.4 wprowadzenie nowego podwykonawcy lub zmiana przewidzianego w ofercie podwykonawcy po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: 6.1 ograniczenie przedmiotu świadczenia, jeśli taką możliwość przewidywała umowa 6.2 zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) 6.3 zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mława ul. Stary Rynek 19, pok. nr 17 06-500 Mława.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Mława ul. Stary Rynek 19, pok. nr 17 06-500 Mława.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Aktualizacja 07.08.2014r. - pytania i odpowiedzi
Zamawiający informuje, że w dniach 31.07.2014r. oraz 04.08.2014r. wpłynęły następujące pytania:
Pytanie 1:
W opisie do projektu technicznego autor w punkcie dotyczącym posadowienia zbiornika zaprojektował wymianę gruntu grubości 0,5-1,0m. W punkcie 23 kosztorysu inwestorskiego przyjęto podłoże grubości 20 cm. Jaką grubość wymiany gruntu należy przyjąć do oferty?
Odpowiedź 1.
Należy wykonać wymianę gruntu na grunt niespoisty zagęszczony do Is>0,95. Wymiana musi być pod całym obiektem, min. 0,5 m, z całkowitą wymianą gruntu warstwy IIIa (glina piaszczysta IL=0,35).
Przy tak przygotowanym podłożu dla zaprojektowanego zbiornika nie jest wymagane wykonywanie dodatkowej podbudowy z chudego betonu. W przypadku zastosowania zbiornika
o innych parametrach konstrukcyjnych niż zaprojektowany, dodatkowe wymagania odnośnie posadowienia wskazuje producent zbiornika.
Pytanie 2:
W opisie do projektu technicznego autor w punkcie dotyczącym izolacji zaprojektował izolacje zewnętrzną i wewnętrzną zbiornika. W kosztorysie brakuje pozycji dotyczących izolacji zbiornika. Prosimy o potwierdzenie, że zbiornik należy zaizolować od wewnątrz i od zewnątrz i jaką ilość należy przyjąć do wyceny?
Odpowiedź 2:
Zbiornik należy zabezpieczyć od zewnątrz i od wewnątrz zgodnie z projektem budowlanym.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający może określić gdzie należy wywieźć nadmiar urobku z wykopów? Czy należy go zutylizować czy przewidzieć do wbudowania?
Odpowiedź 3:
Zgodnie z zapisami SIWZ: „Zamówienie obejmuje także: poniesienie …. kosztów wywózki, zagospodarowania we własnym zakresie nadmiaru ziemi i odpadów, ….”
W gestii Wykonawcy pozostaje, czy urobek zagospodaruje we własnym zakresie czy zutylizuje np. na wysypisku śmieci.
Pytanie 4:
Czy dopuszcza się zastosowanie zbiornika prostopadłościennego z elementów skręcanych?
Odpowiedź 4:
Nie dopuszcza się zamiany kształtu zbiornika na inny niż owalny.
Pytanie 5:
Czy dopuszcza się zbiornik retencyjny wykonywany na budowie metodą „na mokro”?
Odpowiedź 5:
Zbiornik retencyjny należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym z elementów prefabrykowanych.
Pytanie 6:
Czy dopuszcza się zamianę zbiornika retencyjnego na układ mniejszych zbiorników połączonych rurociągami przelewowymi?
Odpowiedź 6:
Nie dopuszcza się zamiany zbiornika retencyjnego na układ mniejszych zbiorników połączonych rurociągami przelewowymi.
Pytanie 7:
Czy dopuszcza się zwiększenie wysokości czynnej zbiornika retencyjnego przy zachowaniu wymaganej objętości zbiornika?
Odpowiedź 7:
Wymagane jest zastosowanie zbiornika o powierzchni wewnętrznej w planie co najmniej 123 m2 i określonej w projekcie objętości. Nie dopuszcza się zmiany wysokości wewnętrznej zbiornika.
Pytanie 8:
Czy dopuszcza się zastosowanie w zbiorniku retencyjnym podpór wewnętrznych?
Odpowiedź 8:
Należy zastosować zbiornik bez podpór wewnętrznych.
Pytanie 9:
Czy zbiornik retencyjny musi posiadać skosy przy dnie?
Odpowiedź 9:
Należy zastosować zbiornik posiadający skos antysedymentacyjny na połączeniu ścian z dnem, skos musi być wykonywany jako monolityczny z elementem zbiornika.
Pytanie 10:
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy przedmiarami i projektem budowlanym, a mianowicie:
- w projekcie budowlanym zapisano, że pod zbiornikiem musi być wymieniony grunt min. Warstwą 0,5m, w przedmiarach uwzględniono tylko 20cm podsypkę (poz. 23) – prosimy o wyjaśnienie i ewentualną korektę przedmiarów dotyczących wykopów i podłoża pod zbiornik.
Odpowiedź 10:
Należy wykonać wymianę gruntu na grunt niespoisty zagęszczony do Is>0,95. Wymiana musi być pod całym obiektem, min. 0,5 m, z całkowitą wymianą gruntu warstwy IIIa (glinia piaszczysta IL=0,35).
Aktualizacja 21.08.2014r. - powiadomienie o wyborze oferty
Zamawiający informuje, że w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 Euro, a poniżej kwot określonych w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp – przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego
na zadanie pod nazwą: „Budowa zbiornika retencyjnego przy skrzyżowaniu ul. Ciechanowskiej
i ul. Dobrskiej w Mławie” złożono 4 oferty.
Zamawiający wybrał do realizacji zadania ofertę numer 1:
„MARBUD” Marek Jaworski
ul. Warszawska 46/2
06-500 Mława
Cena ofertowa brutto: 397 534,44 zł
(słownie: trzysta dziewięćdziesiąt siedem tysięcy pięćset trzydzieści cztery złote i 44/100).
Wybrana oferta była najkorzystniejsza i zdobyła w kryterium Cena 100%: 100 pkt.
Przewidywany termin podpisania umowy po 25.08.2014r.
Zestawienie ofert:
1. "MARBUD" Marek Jaworski, ul. Warszawska 46/2, 06-500 Mława - 100,00pkt
2. ECOL-UNICON Sp. z o. o., ul. Równa 2, 80-067 Gdańsk - 89,61pkt
3. KRUSZ-BET S.C., ul. Dobra 6, 06-500 Mława - 88,79pkt
4. Santechnika Przemysław Poślednik, ul. Partyzantów 1, 19-200 Grajewo - 67,18pkt
Data | Osoba dokonująca zmian | Opis zmiany |
---|---|---|
21.08.2014 08:13:16 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
07.08.2014 09:39:44 | Piotr Tomaszewski | edycja strony |
24.07.2014 15:43:32 | Piotr Tomaszewski | strona została dodana |
Adres źródłowy: https://bip.mlawa.pl/zamowienie-publiczne/budowa-zbiornika-retencyjnego-przy-skrzyzowaniu-ul-ciechanowskiej-i-ul