Opublikowano na: Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Mława (bip.mlawa.pl)
Autor: root@npc.pl
Budowa drogi wraz z infrastrukturą techniczną dla potrzeb obsługi dzielnicy przemysłowej w Mławie
Priorytet: 1. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów
Działanie: 1.1 Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego
Poddziałanie: 1.1.1 Infrastruktura drogowa
Całkowita wartość projektu: - 7 957 700,52 PLN
Wartość wydatków kwalifikowalnych - 7 206 907,67 PLN
Kwota dofinansowania z EFRR - 5 405 180,74 PLN
Planowany termin realizacji projektu: listopad.2006 r. – grudzień 2007 r.
Wniosek złożono 12 października 2005 r. Uchwałą Nr 1181/285/06 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 6 czerwca 2006r. wniosek został wybrany do realizacji. Umowa nr Z/2.14/I/1.1.1/1521/05/U/35/06 o dofinansownanie Projektu została podpisana w dniu 26 września 2006 r.
Przedmiotem projektu jest budowa drogi o charakterze ulicznym na przedłużeniu ulicy Nowej z połączeniem do ulicy Gdyńskiej w dzielnicy przemysłowej w Mławie w sąsiedztwie "Podstrefy Mława" warmińsko-mazurskiej specjalnej strefy ekonomicznej. W ramach projektu wykonany będzie odcinek drogi o długości 1,9 km. Projekt jest komplementarny z projektem planowanym do realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Przedmiotem projektu PKP będzie budowa na obszarze Mławy trzech wiaduktów kolejowych, w tym wiaduktu w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 544. W początkowym etapie użytkowania droga gminna prowadzić będzie ruch lokalny (stanowiąc objazd z ulic gminnych do zakładów przemysłowych zlokalizowanych w dzielnicy przemysłowej).
W przyszłości droga stanowić może nowy szlak drogi wojewódzkiej nr 544. Przewiduje się, że do czasu wybudowania Zachodniej Obwodnicy Mławy nowa droga prowadzić będzie ruch tranzytowy miasta w kierunku Działdowa (droga nr 544) i Żuromina (droga nr 563). W ten sposób zmniejszy się uciążliwość ruchu samochodowego dla dzielnicy mieszkaniowej "Wólka". Planuje się, że w przyszłości poprzez Zachodnią Obwodnicą Mławy droga stanowić będzie połączenie z obecną drogą krajową nr 7 Warszawa – Gdańsk.
Projekt obejmuje budowę jezdni o szerokości 7,0 m wraz z obustronnym ustawieniem krawężników betonowych; budowę chodnika i ścieżki rowerowej o szerokości 4,0m; zieleni; parkingów i placów postojowych; przystanki autobusowe zadaszone z zatokami; urządzenie zieleni; odwodnienie pasa drogowego; oświetlenie uliczne.
Wzdłuż trasy w terenie dzielnicy przemysłowej projektuje się ciąg pieszo-rowerowy , z możliwością przedłużenia go jako ciąg rowerowy od ul. Gdyńskiej w rejon terenu rekreacyjnego Zalewu Ruda. Odwodnienie trasy odbywać się będzie za pomocą sieci kanałów deszczowych, z których wody włączone zostaną do istniejącego układu hydrograficznego, tzn. do rzeki Mławki.
Droga na całej długości wyposażona będzie w nowoczesne oświetlenie.
[1]W związku z budową drogi przewiduje się realizację innych projektów, dzięki którym nowe tereny inwestycyjne zostaną uzbrojone we wszelkie pozostałe media jak woda, kanalizacja sanitarna, gaz, energia elektryczna i telefon.
Data | Osoba dokonująca zmian | Opis zmiany |
---|---|---|
27.09.2006 00:00:00 | root@npc.pl | strona została dodana |
Adres źródłowy: https://bip.mlawa.pl/projekt/budowa-drogi-wraz-z-infrastruktura-techniczna-dla-potrzeb-obslugi-dzielnicy-przemyslowej-w